Wat zijn voor- en nadelen van linkshandigheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voordelen zou ik niet weten, anders dat je je wel enigszins onderscheid van de massa, maar toch ook weer niet echt, daar je tegenwoordig best veel linkshandigen tegenkomt. Nadeel is in elk geval dat de meeste gereedschappen en hulpmiddelen gemaakt zijn voor rechtshandigen. Soms levert dit problemen op, omdat niet alles ook door linkshandigen te gebruiken is. Die moeten dan weer speciale aankopen doen, om een werkend gereedschap te hebben. Denk aan bijv sommige scharen.

Een nadeel lijkt me als je voor het eerst een rijbewijs hebt ,en moet schakelen met rechts. Je goede gevoel zit toch in je linkerhand.

Linkshandigheid heeft net zo veel voor- als nadelen als rechtshandigheid. De meeste mensen zijn wel rechtshandig en veel zaken zijn ook afgestemd op rechtshandige mensen, maar linkshandigen redden zich prima, dus het maakt niet veel uit of je rechts of linkshandig bent. Nog mooier is als je dubbelhandig bent ;)

Ik ben gelukkig linkshandig en voor mij 'was' het enige nadeel op de basisschool schrijven met zo'n vulpen! Vlekken dat dat maakt:p. verder aardappelen en appels schillen met zon mesje kan ik ook niet maar dat kan ook aan mezelf liggen ;). Toegevoegd na 20 uur: Dan vraag je je serieus af waarom je een min krijgt als ik alleen mijn ervaringen met jullie over linkshandigheid deelt :$

Bronnen:
Ikzelf
Nog steeds ik zelf

Het grootste voordeel van mijn linkshandigheid is dat ik geboren ben met 2 linkerhanden ,en dus met twee handen kan werken, het heeft geen nadelen, zolang je je maar aanpast, zoals niet met vulpen schrijven ,dat geeft namelijk vlekken, een schaar met voldoende grote handgrepen is ook voor een linkshandige goed te gebruiken, mijn muis is niet anders ingesteld als voor een rechtshandig persoon ligt alleen aan de linkerkant.zo pas je jezelf aan, als hij aan de rechterkant ligt gebruik ik hem met de rechterhand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100