Voordelen zou ik niet weten, anders dat je je wel enigszins onderscheid van de massa, maar toch ook weer niet echt, daar je tegenwoordig best veel linkshandigen tegenkomt.

Nadeel is in elk geval dat de meeste gereedschappen en hulpmiddelen gemaakt zijn voor rechtshandigen. Soms levert dit problemen op, omdat niet alles ook door linkshandigen te gebruiken is. Die moeten dan weer speciale aankopen doen, om een werkend gereedschap te hebben. Denk aan bijv sommige scharen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik denk dat sommige linkshandigen zich rot ergeren aan alle rechtshandige apparatuur, maar ik als superlinkshandige, heb snel in de gaten dat er altijd een manier te vinden is zodat je deze dingen op een "eigen"manier kunt gebruiken!
Ik spreek voor mezelf hoor!!
Verder heb ik echt nooit moeilijkheden ondervonden aan mijn linkshandigheid.
Een nadeel lijkt me als je voor het eerst een rijbewijs hebt ,en moet schakelen met rechts.
Je goede gevoel zit toch in je linkerhand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Engeland weten ze ook niet beter dan dat ze met hun "verkeerde" hand schakelen, dus dat lijkt me eerder een kwestie van "wat je gewend bent".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wendt na 1 rijles!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he hoe bedoel ja dat ,nooit gehoord van rijles
Linkshandigheid heeft net zo veel voor- als nadelen als rechtshandigheid.

De meeste mensen zijn wel rechtshandig en veel zaken zijn ook afgestemd op rechtshandige mensen, maar linkshandigen redden zich prima, dus het maakt niet veel uit of je rechts of linkshandig bent.

Nog mooier is als je dubbelhandig bent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gelukkig linkshandig en voor mij 'was' het enige nadeel op de basisschool schrijven met zo'n vulpen! Vlekken dat dat maakt:p.
verder aardappelen en appels schillen met zon mesje kan ik ook niet maar dat kan ook aan mezelf liggen ;).

Toegevoegd na 20 uur:
Dan vraag je je serieus af waarom je een min krijgt als ik alleen mijn ervaringen met jullie over linkshandigheid deelt :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste voordeel van mijn linkshandigheid is dat ik geboren ben met 2 linkerhanden ,en dus met twee handen kan werken, het heeft geen nadelen, zolang je je maar aanpast, zoals niet met vulpen schrijven ,dat geeft namelijk vlekken, een schaar met voldoende grote handgrepen is ook voor een linkshandige goed te gebruiken, mijn muis is niet anders ingesteld als voor een rechtshandig persoon ligt alleen aan de linkerkant.zo pas je jezelf aan, als hij aan de rechterkant ligt gebruik ik hem met de rechterhand.