Dat weet je pas als je full-time werkt.

Ik verlang wel eens terug naar die goeie onbezorgde tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is misschien niet altijd even leuk, maar wel natuurlijk leerzaam en dit heb je nodig voor later, om er leuke dingen mee te doen!

Ohja, en ik vond Gym en Handenarbeid altijd het leukst. en natuurlijk mijn lieve klasgenoten die ik al die jaren heb mogen leren kennen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Álles. Het is een ongedwongen manier van leren, in je eigen tempo, met leuke klasgenootjes, een plek waar tijd is om te geinen en te klieren. Leraren die je met zn allen voor de gek kunt houden. School leer je inderdaad waarderen als je al fulltime hebt leren werken. Gelukkig kun je altijd terug <3
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
na de les naar huis fietsen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat is net zoiets als met een hamer op je duim blijven slaan en dan blij zijn als je er mee stopt....
Niets. Maar als je een tijdje niet meer naar school bent geweest herinner je vooral de positieve dingen nog en dan lijkt het toch een stuk leuker dan het was!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het idee dat je wat leert, het mooie klasgenootje, goeie cijfers... Maar vooral het eerste eigenlijk krijgt mij toch altijd mn bed uit om 6:40. Je bent bezig met je eigen toekomst!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je vrienden, vriendinnen, niet hoeven werken, de rare leraren, de korte dagen, nieuwe dingen te weten komen, de schoolfeesten, de pauzes, de melige lachbuien, onbetrapt spieken, je eerste liefde, je 2e liefde, je 3e ... etc.

uiteraard is het papiertje dat je na het volbrengen van je schooltijd verdiend waardevol in die zin dat je meer kans maakt op een baan die je leuk vindt. Maar dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De pauzes vond ik toch wel het allerleukste aan school!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral de social contacten vond ik altijd wel leuk, en natuurlijk het feit dat je als je oplet geen vakkenvuller (of iets dergelijks) hoeft te blijven de rest van je leven..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet het maar zo zien: Als je nooit naar school was gegaan, had je de kennis ook niet gehad deze vraag hier te kunnen stellen......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wetenschap dat je investeert in je toekomst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelfs al is er maar één leraar die je iets bijbrengt ,verwondering of kennis, dan is het de moeite waard. Voor de rest ben ik vrij dzelfde mening toegedaan ongeveer veertig jaar terug, toen uitsluitend "ex cathedra" zonder morren e, vanop de trede; werd lesgegeven in strenge katholieke scholen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je stelt eigenlijk de verkeerde vraag.
Eigenlijk is "Wat is er belangrijk aan school?"

School heb je nodig voor later. Maak je je school af, studeer je door, waardoor je dus slimmer wordt, dan heb je in toekomst kans op een betere baan.

Denk je heel makkelijk over school en heb je zoiets van - ik zie het allemaal wel - dan zul je later ook niet veel bereiken.