Pinguïns hebben weldegelijk knieën. De knieën van pinguïns zitten, net als een groot deel van hun poten, verborgen onder hun verenpak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, net als andere vogels hebben ook pinguïns knieën, al is de term 'knie' niet echt gebruikelijk als het om vogels gaat. Bij vogels zijn dijbenen en kniegewrichten niet goed te zien, want ze zitten verstopt onder het verenkleed. Het gewricht dat bij de meeste vogelpoten wel is te zien en van voor naar achteren buigt is het enkelgewricht. Bij de meeste vogels is dat de overgang tussen het kale en het bevederde gedeelte van de poot. Tussen enkel en tenen zit het middenvoetsbeen, bij vogels heet dat het loopbeen. Vergeleken met andere vogels is juist dit bot bij de pinguïn erg kort. Pinguïns lopen op hun hele voet, zowel op hun middenvoetsbeen als op hun tenen (net als mensen), terwijl andere vogels alleen op hun tenen lopen. Dat is het belangrijkste verschil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze hebben geen knieen. Net zoals ze allemaal kutjes hebben.