Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de bijsluiter bij medicijnen altijd zo onlogisch gevouwen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mee eens, het had ook machinaal eenvoudig gevouwen kunnen worden. Ik denk dat het ingewikkeld staat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ha, die Penny;

Dat soort briefjes wordt machinaal gevouwen en in de verpakking gedaan; centenkwestie dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is een volledig geautomatiseerd proces. De logica hier dat et efficiënt moet gebeuren : snel , met weinig kosten en van de eerste keer nauwkeurig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat het zelfs in hele kleine verpakkingen past!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bijsluiters worden altijd gevouwen volgens de parrallelvouw.
Dit niet alleen omdat het dan makkelijker in zo'n klein doosje past maar omdat de fabrikant vaak er ook voor kiest om op een klein gedeelte van dat hele blaadje de belangrijkste info te zetten.
op deze manier ziet de klant al meteen de belangrijkste informatie als die dat blaadje uit het doosje trekt zonder dat die het hele blaadje uit elkaar hoeft te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bijsluiters worden machinaal gevouwen en machinaal in doosjes gedaan. Dat vouwen moet vooral snel gaan, en het moet zo gebeuren dat de kans op storingen in de machines (vastlopers, de bekende "paper jam" van de printer) zo klein mogelijk is.

Daarnaast is vereist dat de bijsluiter zodanig in het doosje zit, dat de consument hem automatisch tegenkomt.

Als voorbeeld neem ik een doosje Panadol. De meest logische plek om dat open te maken, is aan de bovenkant. Een doosje bevat twee doordrukstrips. De bijsluiter is zodanig om die doordrukstrips heengevouwen, dat je die bijsluiter wel moet verwijderen om bij de doordrukstrippen te komen.

Om die reden maak ik mijn doosje panadol altijd aan de onderkant open. Dan kan ik er direct een doordrukstrip uittrekken, en kan ik die bijsluiter lekker in het doosje laten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het in de verpakking moet passen natuurlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding