hoe krijg je grijze vlekken in je witte was, en hoe haal je ze er weer uit?

ik heb de laatste tijd last van grijze vlekken in mijn witte was, ik heb geen idee hoe ze er in komen, en hoe ze er weer uitkomen, ik kan niets in de wasmachine vinden dat er anders uit ziet. ik baal enorm, want ik krijg de witte vlekken er niet meer uit. heeft iemand een idee waar de vlekken vandaan komen en hoe ik ze er weer uit krijg?
na een korte tijd verder zoeken, zijn we er achter gekomen dat de grijze vlekken door haarspullen komen, zoals cremespoeling of haarspraiy, het natte haar lekt dat op de shirts en daardoor komen die vlekken. Iemand nu een idee hoe dit er uit kan komen, ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals, soda, azijn, alcohol maar niets werkt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
5.5K

Antwoorden (1)

Vlek te lang laten liggen voor wassen? Dat geeft soms een vuilere 'vlek' zelfs al is het net gewassen. Soms verse vlekken maar niet voorbehandeld kan ook zo'n vlek achterlaten.
Bacterie in je wasmachine
Reactie ( chemische ) van bepaalde stoffen op bepaalde zeep/champoo/deo/...
Een vuile broek met smeer of zo bij je was doen, dan kunnen vlekken soms ook overspringen.
Vuil in de trommel
Water met te veel ijzer in ( maar dan zijn de vlekken eerder rood/bruin)
Wasmiddel ( recent ander gebruikt? )
Kan ook in de droger ontstaan door fout in programma

Er zijn veel redenen waarom was niet 'wit' kan zijn of wat gevlekter.
Ik ga hier gokken dat het ofwel zo'n bacterie gaat zijn. Ofwel vlekken die wat te oud geworden zijn en te diep zijn ingetrokken.

Wat is eraan te doen?
Probeer eens zo'n voorbehandel product voor vlekken. HG, Vanish, Ariël... hebben er een. Ik heb zelf Vanish. Soms lukt het in dat geval wel. In andere gevallen :(
In geval van vuil in trommel of zo'n bacterie (wasluis). Je trommel eens een 'warme tot hete' was laten draaien om de zoveel weken.
In geval van de droger. Programma van droger controleren eventueel instelling veranderen als dat kan.
Wasmiddel aanpassen als dat de reden is.
Als je chemische reacties krijgt van zeep op stof... ofwel die chirt niet meer dragen als je je normale deo gebruikt