Wie weet er nog leuke tongbrekers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=eIu4fP4fOHE
Ik kan geen ergere bedenken. Niet in het Nederlands maar toch. Mag de pret niet drukken lijkt me.

Antwoorden (23)

leentje leerde lotje lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langs de lange lindelaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed zo Anna die was leuk he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) wat er al niet in die grijze cellen van me blijft hangen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb m altijd gekend als liesje
Massachusetts

mensen spreken het meestal uit als messejsjoesjazzzz

http://en.wikipedia.org/wiki/Massachusetts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Missisippi spellen in het engels
em-ai-es-es-ai-es-ai-pie-pie-ai
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als lingo er niet bij inschiet...
De kleine kranige kat krabt de karige krullen van de krakkemikkige keukentrap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genoeg!

Wat betekent dit: Toentomatentomatentomatentovrat
Lees dit hardop achter elkaar :
Barneveld
Bollenveld
Beneveld
Hyenavel
Pijpetuitje

Of bedoel je deze:
-Liesje leerde Lotje lopen langs de lange lindenlaan, maar toen Lotje niet wou lopen toen liet Liesje Lotje staan
-Zeven Zaventemse Zotten Zouden Zes Zomerse Zondagen Zwemmen Zonder Zwembroek, Zuster Zaliger Zei: Ze Zijn Zeker Zot? Ze Zullen Zinken.
-De kat krabt de krullen van de trap
-De knecht snijdt recht en de meid snijdt scheef
-Moeder snijdt zeven scheve sneden brood
-Als een potvis in een pispot pist zit de pispot vol met potvispis
-De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets
Vissers die vissen naar vissen en vissers die vissen die vangen vaak bot. De vissen waar de vissende vissers naar vissen, vinden vissers die vissen vervelend en rot
Ping en Pong speelden pingpong. Ping pingpongde de pingpongbal naar Pong en Pong pingpongde de pingpongbal naar Ping
Kapper Knap, de knappe kapper, knipt en kapt heel knap, maar de knecht van kapper Knap, de knappe kapper, knipt en kapt nog knapper dan kapper Knap, de knappe kapper, knipt en kapt
variant: De knappe nicht van de knappe knecht van de knappe kapper Kap-Knip kapt en knipt knapper dan de knappe knecht van de knappe nicht van knappe kapper Knip-Kap knipt en kapt
oorspronkelijke variant: de knappe kapper knipt knap, maar de knecht van de knappe kapper knipt knapper dan de knappe kapper knippen kan
oerversie [bron?]: "Knap, de knappe kapper, kapt knap. Maar Knip, de knecht van Knap, de knappe kapper, kapt knapper dan Knap, de knappe kapper, kappen kan."
Een pet met een platte klep is een plattekleppet
Roofovervallen vallen veel voor, maar het valt ook veel voor dat veel rovers voorover in een roverval vallen, maar dat hebben veel rovers er voor over, om voorover in rovervallen te vallen.
Jeukt jouw jeukende jeukneus ook zo jeukerig als mijn jeukende jeukneus jeukt?
Max mixt whiskey in de whiskeymixer.
Haarlemmermeerpolderstraatlantaarnopstekersverenigingscontributieophalersinstructieboekjesontwerpersinrichting
Hottentottententententoonstelling en variaties daarop
Zandzeepsopsodiummineraalwatersteenstralen
Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven gravengraven. (Kees Torn, 2005)

De rest past niet meer in mijn antwoord,
maar vind je in de bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@momopoyolo gaf gevonden én leuk +1
Vissers die vissen naar vissen en vissers die vissen die vangen vaak bot. De vissen waar de vissende vissers naar vissen, vinden vissers die vissen vervelend en rot.

Brammetje, het brave broertje van het brouwende Brechtje, bracht lopende op een brede brug, in een bronsbruin broekje, een bril, een brief en een brokje bruin brood naar Breukelen.

Als een tekkel een tekkel tackelt, dan tackelt de tekkel de tekkel terug. Dus als een tackelende tekkel een tekkel tackelt, dan tackelt de getackelde tekkel de tackelende tekkel terug.

Bij zangvereniging 'de zuiver zingende zangers', zongen de zeer zuiver zingende zangers zotte liedjes over niet zo zuiver zingende zangers

Ik heb de zon in de zee zien zakken zou mijn zusje zeggen als ze 's zaterdag 's avonds zonder zakcenten zat, en het heeft gesist...

Knaap, de knappe kapper knipt en kapt heel knap. Maar de knecht van Knaap de knappe kapper, knipt en kapt veel knapper dan Knaap de knappe kapper zelf knipt en kapt.
13 jaar geleden
Sluwe Sjakie sloeg de slome slager..

Toegevoegd na 45 minuten:
En een Helmondse: Connie wonne pony ma da konnie wannie pony wonnie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 anna
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je deze reclamespot uit t verleden kent.. mensen met een kunstgebit zegden deze zin.. bij degenen zonder goede gebitslijm schoot hun gebit dan los..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sag de son in de suidersee sakken, sou me suster Sientje segge!
Laat ze vele malen zeggen schip zinkt .
En na vele pogingen zeg jij dan blub blub !

Toegevoegd na 17 minuten:
Moet zijn: Laat ze vele malen en snel zeggen : schip zinkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En achter grootmoeders hutje, lagen negen krootjes op een klutje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langs de koele kali liep een kale koelie met een kilo kali op zijn kale koeliekop.

Trillend trippelde tante Tiny tandloos naar de treiterende tandarts toe

Achter grootmoeders hutje, hangen kroten aan een klutje

In de buurt van de hoerenbuurt huurt de buur van de boer de hoer voor een uur, niet duur

ulliede gullie de jullië mee dezelfden ullie as hullie den hullië ullië?
oliën jullie die van jullie met dezelfde olie als zij die van
hen oliën?

Driehonderddrieendertig roodgerokte en bruingebroekte ruitertjes rijden rond de wereldberoemde berg Arrarat

Kriegelig kocht Krelis kilo's kruimige krieltjes

Toegevoegd na 28 minuten:
Als achter vliegensvlug vliegende vliegensvlugge vliegen
vliegensvlug vliegende vliegensvlugge vliegen vliegen
vliegen vliegensvlugvliegende vliegensvlugge vliegen
vliegensvlug vliegende vliegensvlugge vliegen achterna

De leidekker van Lekkerkerk
die werd niet lekker onder 't werk.
Nu ligt 'ie lekker onder een zerk
naast de Lekkerkerkerkerk

Als vliegen vliegen en bijen vrijen, vliegen de vliegen de vrijende bijen vliegensvlug voorbij

Goedemorgen, wat een morgen.
Als ik morgen en overmorgen net zo'n morgen heb als vanmorgen, dan heb ik morgen en overmorgen een goede morgen, goedemorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kok snijdt recht, en de knecht snijdt scheef
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een potvis in een pispot pist
heb je een pispot vol met potvispis.

Probeer die maar een paar keer achter elkaar snel uit te spreken, dan heb je een lekkere tongbreker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ping en Pong speelden pingpong. Ping pingpongde de pingpongbal naar Pong en Pong pingpongde de pingpongbal naar Ping." :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liesje leerde lotje lopen langs de lange lindelaan

Toegevoegd na 3 minuten:
of
hottentotententententoonstellingen
hotten-tooten-tenten-tent-oon-stellingen
de kat krabt de krullen van de trap
of paashaasschaamhaarversamelaar
paas-haas-schaam-haar-versamel-aar

als een potvis in de pispot pist dan zit de pispot vol met potvis pis
heb je er zo genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de kantelen van het kasteel klonken koele koene klaroenstoten! Gaat bij een beetje snelheid vaak mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij willen weten wat wij weten willen, wanneer wij weten wat wij weten willen, weten wij wat wij willen weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is goed. Ik kan alleen geen plusje geven
In Lekkerkerk hebben ze een kerk, dus die heet: Lekkerkerkekerk. Daaronder zit een kerker, hun oude gevangenis, dus dat is de Lekkerkerkekerkkerker. Daaraan hebben ze dan een erker aangebouwd, dus daarmee is dat dan de Lekkerkerkekerkkerkererker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag,

De knappe kapper kapt knap maar de knecht van de knappe kapper kapt nog knapper dan de knappe kapper kapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
She sells sea shells at the sea shore!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet meer hoe jij heet maar ik weet wel hoe het heet dat ik niet meer weet hoe jij heet: Prosopagnosia!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De knappe kapper knipt knap, maar de knecht van de knappe kapper knipt nog knapper dan de knappe kapper kappen kan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Heut' kommt de hans nach Haus, freut sich die Lies. Ob er aber über Oberammergau, oder ob er über Unterammergau, oder ob er überhaupt nicht kommt dass ist nicht g'wiss.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik nog altijd de leukste, en moeilijkste.

De postkoetskoetsier poetst de postkoets met postkoetspoets en postkoetspoetsdoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
appie de sappie de dappie de gappie de rappie de kakkie de rakkie de bakkie de pipie de liepie:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liesje leerde lotje lopen langs de lange lindenlaan, maar toen liesje niet wilde lopen liet lotje haar maar staan.

wij willen wel witte wollen wanten wassen