Waarom moet je iemand feliciteren met de verjaardag van de jarige?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (5)

je geboorte neem ik aan en waarom zal wel een aanwensel weze
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoeft niemand te feliciteren. Van oudsher wordt dit van generatie op generatie doorgegeven en is een beleefdheidsvorm.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat deze dan 1 jaar wijzer is geworden.

Of wellicht 1 jaar dichter bij de dood, en zodoende dichter bij de hemel voor dien die daar in gelooft?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je 'moet' in ieder geval helemaal niets in het leven. Sommige dingen zijn misschien verstandig, bijvoorbeeld dat je je aan de wet houdt, maar je moet niks. Het is wat mij betreft ook niet zozeer de vraag waarom mensen iemand feliciteren, de vraag is waarmee. De persoon heeft namelijk geen waardevolle prestatie geleverd die een felicitatie waard is, hij/zij is namelijk nog precies dezelfde als de dag ervoor. Het lijkt er op dat mensen blij zijn dat die persoon een bepaalde leeftijd meemaakt. Maar in Nederland lijkt het mij niet bepaald moeilijk om te overleven. En de volgende dag betuig je jouw blijdschap jegens zijn overlevingsdrang waarschijnlijk ook niet, dus dat kan het niet zijn. Veel mensen zouden misschien eens moeten nadenken waarom zij wat doen, ik feliciteer namelijk niemand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een felicitatie is een geluks wens tegenover de ander.Je wenst hem dus alleen geluk voor de komende tijd.Een beleefdheidsvorm die al eeuwen gepleegd wordt.