Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet je iemand feliciteren met de verjaardag van de jarige?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

je geboorte neem ik aan en waarom zal wel een aanwensel weze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoeft niemand te feliciteren. Van oudsher wordt dit van generatie op generatie doorgegeven en is een beleefdheidsvorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat deze dan 1 jaar wijzer is geworden.

Of wellicht 1 jaar dichter bij de dood, en zodoende dichter bij de hemel voor dien die daar in gelooft?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je 'moet' in ieder geval helemaal niets in het leven. Sommige dingen zijn misschien verstandig, bijvoorbeeld dat je je aan de wet houdt, maar je moet niks. Het is wat mij betreft ook niet zozeer de vraag waarom mensen iemand feliciteren, de vraag is waarmee. De persoon heeft namelijk geen waardevolle prestatie geleverd die een felicitatie waard is, hij/zij is namelijk nog precies dezelfde als de dag ervoor. Het lijkt er op dat mensen blij zijn dat die persoon een bepaalde leeftijd meemaakt. Maar in Nederland lijkt het mij niet bepaald moeilijk om te overleven. En de volgende dag betuig je jouw blijdschap jegens zijn overlevingsdrang waarschijnlijk ook niet, dus dat kan het niet zijn. Veel mensen zouden misschien eens moeten nadenken waarom zij wat doen, ik feliciteer namelijk niemand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een felicitatie is een geluks wens tegenover de ander.Je wenst hem dus alleen geluk voor de komende tijd.Een beleefdheidsvorm die al eeuwen gepleegd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding