Wanneer wordt je geflits voor te hard rijden?

Geflitst worden, stel je rjidt file en de matrixbord voorheen gaf 70 en de volgende geeft 50 KM/P aan. Hoe groot is de kans dat je door een agent met lasergun of een mobile flitspaal je kan bekeuren voor te hard rijden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
7.3K

Het beste antwoord

Een zeer kleine kans dat je bij het 2e matrixbord geflitst wordt.

In Nederland is het voor politieagenten niet toegestaan om met een lasergun/mobiele flitser te gaan staan binnen een afstand van 500 meter van een snelheidswijziging. Daarnaast wordt bij matrixborden vaker gebruik gemaakt van trajectcontroles, en als er een trajectcontrole plaatsvind is het weer niet mogelijk dat er 2 matrixborden op verschillende snelheden staan.

Mocht je echter in de buurt van zo'n matrixbord geflitst zijn. Bezwaarschrift indienen met het argument dat je geen 500 meter de ruimte hebt gehad om snelheid aan te passen, grote kans dat de boete vervalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan een bekeuring krijgen als ze echt willen, het is namelijk de maximum snelheid op dat moment. Maar de kans lijkt me erg klein dat er dan toevallig op dat moment een agent met lasergun staat te wachten tot de snelheid omlaag gaat op de borden..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kans lijkt me zeer gering, aangezien een agent lastig kan inschatten waar en wanneer een matrixbord naar een andere snelheid springt zodat hij/zij in de buurt is.
Ook zijn volgens mij de mobiele flitspalen niet automatisch gekoppeld aan matrixborden, dus ook daar lijkt me de kans klein. Als deze bemand zijn kunnen ze wel de snelheid instellen, maar zeker bij files zal dat niet vaak gebeuren.

Staan de matrixborden structureel op een lagere snelheid (bijvoorbeeld ivm wegwerkzaamheden) wordt de kans aanzienlijk groter omdat te hard rijden langs wegwerkzaamheden hoog in de prioriteitenlijst van de politie staat (ivm gevaar voor wegwerkers).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal wordt de snelheid bij matrix-trajecten gecontroleerd middels traject-controle. Dan maakt het moment van afremmen dus niet zo heel veel uit.

Als ze er gaan staan controleren, geldt in principe: als je het bord voorbij bent, dient je snelheid te zijn aangepast. Dus niet afremmen bij het bord "bebouwde kom", maar al ervoor. Niet alvast gasgeven 100m voor het bord einde 50km/u, maar pas erna.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kans is geheel afhankelijk van de afstand tussen het eerste matrix bord en het tweede.

Maar als ze echt willen dat je een print krijgt dan hang je toch wel. :)