Wat voor invloed kan de ondernemingsraad uitoefenen op een plan van aanpak RI&E ?

Het plan van aanpak RI&E is reeds daar.
Wat kan de ondernemingsraad hier verder mee doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als jij/jullie de risico's weten te inventariseren en te evalueren hoe je daarmee moet omgaan dan heb je aan je RI&E verplichting voldaan...

En hier kan een OR verder erg weinig mee. Behalve het jaarlijks opnieuw na-/doorlopen, of er iets gewijzigd is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

RI&E is een Risico Inventarisatie en Evaluatie.
Ik zou geen gevallen kunnen verzinnen waardoor een OR eventueel erop tegen zou zijn voor de uitvoering van een RI&E. De risico-inventarisatie kan er immers voor zorgen dat de mogelijk (interne en externe) bedreigingen binnen de perken gehouden kan worden.

Als het onderzoek eenmaal afgerond is, en de evaluatie plaatsvindt waarin de mogelijke organisatorische, bouwkundige en technische maatregelen besproken zullen worden, kan de OR hierin inspraak hebben om de juiste verhoudingen tussen vrijheid en beperkingen aan te geven.