Een slecht mens is een beest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Die vergelijk je met een beest
Een beest wordt meer gezien als draak, duivelskind, monster.
Een dier is een op zichzelf levend schepsel.
Een beest wordt meer gebruikt als het negatief bedoeld is. Een dier klinkt vriendelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- "Ach, moet je kijken wat een lief beestje" Klinkt negatief heh? Nee dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beestje.... je verkleind het. Ach kijk wat een lief monstertje ben je toch.........
Een dier is een formele definitie van een organisme dat niet een plant of mens is....een beest is een synoniem maar we leggen dan de nadruk op het onmenselijke van een dier, vaak in de zin van " woest" of " wild".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's vreemd - de definitie van dier die ik ken, daar valt de mens ook onder. Organismen als schimmels of bacteriën daarentegen weer niet.
Dieren gedragen zich dierlijk. Zij volgen de natuur.
Sommige mensen kunnen zich beestachtig gedragen. Onnatuurlijk dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil is de interpretatie die wij er aan geven.