Hoe maak ik duidelijk dat ik wat duurders wil?

Ik vind het leuk als ik nieuwe kleren ga kopen. Mijn moeder gaat altijd meteen naar de goedkopere winkels om daar samen met mij nieuwe kleding te kopen. Ik weet dat wij het thuis wat breder hebben dan de "gemiddelde" Nederlander, maar hoe maak ik dan netjes en niet kwetsend duidelijk dat ik een keer wat duurdere kleding wil (zeker geen ongelooflijke dure bijv. truien van 200 euro)?

Toegevoegd na 8 minuten:
*Hoe maak ik dan van te voren netjes en niet kwetsend duidelijk dat ik een keer wat duurdere kleding wil.

Weet jij het antwoord?

/2500

Is 'duur' het doel, of gaat het om bepaalde merken of kwaliteit ? Ik vermoed het laatste, maar om toch antwoord op je vraag te geven: wees gewoon eerlijk tegen je moeder en onderbouw je verzoek. Je hebt vast een goede reden. Hetzelfde advies "wees gewoon eerlijk tegen je moeder en onderbouw je verzoek "geldt ook voor de optie kwaliteit/merk. Ze zou kunnen zeggen: "Ik zoek eigenlijk iets van merk X. Mijn vriendinnen hebben dat ook allemaal en ik wil graag erbij horen." Of: "Die vorige broek was zo snel versleten. Ik zoek eigenlijk iets van betere kwaliteit. Naar mijn gevoel is goedkoop duurkoop."

Vanaf hun elfde jaar hebben mijn dochters kleedgeld gekregen. Dat was tevoren goed doorberekend en klopte ook. Ze mochten dan zelf bepalen wat ze kochten. De een kocht goedkope truitjes en ging iedere maand winkelen, de ander spaarde en kocht iets moois. Zo waren ze beiden gelukkig en hoefden nooit iets aan wat ze niet wilden. Stel dit aan je moeder voor. Wat maakt het haar nou uit wat je draagt, als het totaal bedrag gewoon hetzelfde blijft! Dan kan ze hoogstens nog struikelen over het soort kleding dat je koopt en of ze het fatsoenlijk vindt. :) Bovendien krijg je veel meer inzicht in prijzen van kleding en schoeisel en daar leer jij weer een heleboel van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100