Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is illegaal vuurwerk met een lange lont illegaal?

Nitraten en vlinders met een lange lont zijn toch niet gevaarlijk? Je hebt genoeg tijd om een grote afstand te nemen om geen letsels te krijgen. Heb ik het nu mis of is het waar wat ik hier vertel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Illegaal vuurwerk is niet gekeurd.
Zo kan er te veel kruid in zitten. ( te harde explosie)
Ook kan het vuurwerk de verkeerde kant heen gaan.
Ontploffen in je gezicht.
Na het aansteken van het lont, lijkt het vuurwerk niet af te gaan, je ziet niets meer van vuur, maar als je het opraapt, gaat het alsnog af in je hand.
En misschien het meest gevaarlijkste, de lont kan te snel branden, ook al is die lang genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een extra lange lont...
Je bedoelt zo lang dat er extra tijd is voor een groepje kinderen om er langs te fietsen en van de fiets geblazen te worden?

Hoe had je dat voor je gezien?
Ga je dan een gebied met afbakenen afzetlint zodat er gedurende de brandtijd van de lont + mogelijke vertraging geen voorbijgangers langs kunnen komen?
En als dat de enige manier is om enigszins veilig zo'n explosief tot ontploffing te brengen; denk je dan dat iedereen zich netjes aan die voorschrift gaat houden?

Tussen de regels door lees ik de vraag of explosieven met extra lange lonten legaal zouden moeten zijn. Mijn antwoord daarop is: nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding