Waar komt de naam Redkiwi vandaan? (van het Rotterdamse website bureau)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Klikken volgens de kiwi's.
Commercieel directeur Victor Straatman en creatief directeur Jasper Verbunt zien met behulp van big brother-rapportage in één oogopslag zien hoe bezoekers door een webste heen klikken. Zo kunnen ze de website optimaliseren. Soms door het veranderen van de indeling van de site, maar zelfs een ander plaatje kan al zorgen dat er meer op geklikt wordt. De big brother-rapportage is ontwikkeld door een bedrijf uit Nieuw-Zeeland, Datum Connect, dat Straatman kent uit de tijd dat hij in het land woonde. In Nieuw-Zeeland maken ze van de ontwerpen van het Nederlandse websitebedrijf werkende websites.

Pas als je de nieuwe soort kiwi opensnijdt, wordt duidelijk waarom hij 'rood' genoemd wordt. In het midden gaat het groene vruchtvlees over in een helderrode kleur.
Vermoedelijk heeft het bureau zijn naam gebaseerd op het feit dat zij de ontwerpen maken, maar deze in Nieuw-Zeeland uitgevoerd worden. Aan de buitenkant ziet het er als een gewone kiwi uit, dus als een Nieuw-Zeelands produkt. Maar aan de binnenkant zie je dat het toch anders is, de Nederlandse bron.
Maar om het zeker te weten zul je inderdaad de directeur moeten benaderen: http://www.pytch.nl/interview/jasper-verbunt-redkiwi.html#

Toegevoegd na 5 minuten:
Even nog de kromme zin verbeteren: zien in één oogopslag, of, kunnen in één oogopslag zien.
En product moet dus met een c.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien van dit lekkere stukje fruit...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je aan de oprichter vragen. Maar vermoedelijk willen zij hun innovatieve kwaliteiten koppelen aan de rode kiwi, oftewel de regenboogkiwi. Een nieuwe vrucht, die pas onlangs gekweekt is en populair aan het worden is in Japan.
Plaatje bij antwoord