Wat heeft het voor een zin om een antwoord van een ander te herhalen?

Regelmatig valt het me op dat er een hele rij precies dezelfde antwoorden gegeven worden, zonder extra toelichting.
Nu kan het uiteraard gebeuren dat mensen net tegelijk bezig zijn hetzelfde antwoord in te voeren, maar als er meerdere uren tussen de antwoorden inzitten vraag ik me af wat voor toegevoegde waarde het heeft hetzelfde antwoord nog eens te herhalen. Oke, je krijgt er weer een punt voor, maar zou het geen idee zijn mensen die alleen een antwoord herhalen zonder een zinnige toevoeging niet te belonen met een punt (Oke, ik weet, dit is moelijk te automatiseren, maar toch).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een herhaald antwoord kan je gewoon rapporteren - een mod zal 'm dat weghalen. Toegevoegd op 24-04-2009 11:25:15
(Met rapporteren bedoel ik de knop 'meld misbruik'.) Toegevoegd op 24-04-2009 11:25:51
dat = dan

Het beste antwoord

Mensen doen dat om een puntje te scoren.

Moderatoren zullen zulke herhalingen verwijderen. Mag van mij met een -5 of daaromtrent worden bestraft - zo'n straf stelt niet veel voor, maar wel voor mensen die een antwoord herhalen om een punt te scoren.

Onder elk gegeven antwoord zit een link "meld misbruik". Laten we bij zulke onzinantwoorden daarop klikken, zodat de kans groter wordt dat de moderatoren het zien en verwijderen. (Niet bij deze vraag, wel bij alle andere.)

Daar wordt deze site m.i. beter van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ter ondersteuning. Zo weet je zeker dat een gegeven antwoord correct is als anderen dit bevestigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor de bijdrage aan mijn antwoord:) +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bevestiging= prima, maar als er al een link bij het eerste antwoord staat naar een bron vind ik extra bevestiging overbodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Belachelijk dat mijn antwoord is weggehaald... Ik vond de ironie volledig op zijn plek eigenlijk. Maar goed, dat wordt niet gewaardeerd en misschien wel terecht, als je de regeltjes perfect opvolgt. Maar bij zoiets moet je daar doorheen kijken vind ik..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eens
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@kollius: een antwoord herhalen heeft geen zin. Dan kan je beter een duimpje geven.
Ter ondersteuning. Zo weet je zeker dat een gegeven antwoord correct is als anderen dit bevestigen. En om te scoren want het is toch ook een beetje een hobby om hier antwoorden te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jawel dat moest ik dan wel even plussen haha
Omdat je +1 krijgt als je een vraag beantwoord hebt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms geef je tegelijkertijd hetzelfde antwoord. en soms merk ik dat ik een antwoord geef wat later heel erg lijkt op iets wat een voorganger al getypt had.
Maar ik vroeg me af waarom je deze vraag opnieuw stelt. Hij is al vaker gesteld en dan zou er toch bij het invoer scherm een vakje verschijnen met eerder gestelde vragen ? Maar goed ik ga er maar vanuit dat het onbewust gebeurd. en anders wat mijn voorgangster al vertelde . melden en dan wordt ie verwijderd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh sorry, stom van me, daar had ik uiteraard eerst naar moeten zoeken.
Mea Culpa. Het viel me alleen op. Regelmatig wil ik een antwoord geven en dan zie ik het al staan, dan volsta ik maar met een duimpje en laat het zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt heb ik ook wel eens last van ja. Maar aan de andere kant moet je je daar ook niet heel druk om maken. Het gaat hier om kennis te delen. Niet om punten of persoonlijk gewin. Af en toe ook een lolletje. Helaas reageren sommigen hier wat geagiteerd op. Laten we het leuk houden. En als anderen je antwoord herhalen dan kun je dat ook gewoon als vleierij opvatten. ;-)
Totaal geen zin...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het een goed idee om bij het herhalen van een reeds gegeven antwoord op een later tijdstip (nader af te bakenen in de tijd) geen punt toe te kenn. Om nu te gaan straffen met bijv. 5 minpunten lijkt me niet aardig meer!
Het is hier geen strafkamp.
Kijken of ik nu minpunten krijg!

Toegevoegd op 24-04-2009 11:35:33
Misbruik is overigens niet altijd objectief vast te stellen.
Dat moet je naar de rechter stappen.....en dan nog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goed plan ! Is alleen wel lastig technisch af te bakenen. Dat zou vooral gelden voor letterlijk dezelfde antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een strafpuntje: akkoord als er veel tijd zit tussen de identieke antwoorden. Als er bijv. 10 minuten tussen zit: dan moet je toch uitkijken met strafpunten geven vind ik (ik geloof dat je 3 strafpunten krijgt als je antwoord wordt verwijderd?). 'T kan best zijn dat iemand lang bezig is informatie te zoeken en dan op 't zelfde antwoord uitkomt. Maar een refresh doen voordat je je (generieke) antwoord geeft, is natuurlijk ook wel slim.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
refresh helpt niet echt als je je antwoord zoekt en in het andere scherm al het reactieveld hebt openstaan. heb ik mij laten influisteren hihihi
jammer dat er zelfs op deze vraag dubbele antwoorden gegeven worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nu 5 punten aftrek gekregen, omdat ik het eerste antwoord (van Kollius) gekopieerd en geplakt heb en vervolgens als tweede heb geantwoord. Dit om aan te geven hoe zinloos het is en bovendien is het ironie ten top. Het is zelfs gewaardeerd door degene van wie ik het heb gewaardeerd (van copyright is dus geen sprake).
Het is misschien wel terecht, maar ik vind wel dat er ook naar de context gekeken moet worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik begin soms met het antwoord voordat ik de antwoorden van anderen heb gelezen.... en dan lijken ze wel eens op elkaar, vooral als het iets betreft dat voor de hand ligt... Ook nu heb ik niet alle voorgaande antwoorden gelezen... ben ik nu strafbaar omdat mijn antwoord lijkt op dat van iemand anders?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
deze vraag is eigenlijk al gesteld en het antwoord is: en je krijgt er punten van en vaak is er maar 1 antwoord en iedereen zegt dus logischerwijs hetzelfde.