als je je voornaam wil veranderen, hoe veel kost dat dan?

Toegevoegd na 20 uur:
kost je achternaam ook iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Elke gemeente berekend daar andere prijzen voor. Bij mijn gemeente kost "Het inzien en aanpassen van persoonsgegevens" €6,50. Dit kun je waarschijnlijk vinden op de site van je gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (3)

Volgens mij kun je jezelf gewoon een andere voornaam geven. Mijn roepnaam is namelijk niet 1 van mijn doopnamen. Mijn 1e van mijn 3 officiële voornamen is namelijk Theresia terwijl mijn roepnaam Tessa is. Mijn roepnaam staat verder ook nergens geregisteerd maar wordt zo al wel heel mijn leven genoemd. Je moet je voortaan gewoon aan iedereen met je nieuwe naam voorstellen. Volgens mij moet je roepnaam wel met dezelfde naam beginnen als je 1e officiële naam maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per gemeente. Als het goed is staat het op de site van jouw gemeente...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons staat op site van de gemeente wat het kost als je je naam wilt laten veranderen..
-als er getrouwt word, kun je je achternaam ook laten veranderen bij de gemeente, niet bij de rechter.
-Als je je kind een naam geeft, doe je dit ook bij de gemeente, en niet bij de rechter..
Dus het is wel zeker mogelijk om dit bij de gemeente te laten doen!! 100%. Je moet alleen wel gegronde redenen hebben om je naam te willen veranderen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fozziebear: naamsverandering bij huwelijk en naam geven aan een kind zijn heel ander situaties dan een wettelijke naamsverandering. Dat kan zoals SterreHemel zegt alleen bij de rechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was: 'wat het KOST om je naam te laten veranderen' niet of het zomaar mag.. De prijs staat op de site van de gemeente!!! Bij ons wel tenminste...
Helemaal niets! Houdt wel rekening met initialen. Ofwel is slim om je 'nieuwe' roepnaam met de zelfde letter te laten beginnen dan van je geboorte/doopnaam. Maar er zijn ook legio Cornelissen die zich Kees laten noemen.

Veel plezier met je nw naam.