als je je voornaam wil veranderen, hoe veel kost dat dan?

Toegevoegd na 20 uur:
kost je achternaam ook iets?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Elke gemeente berekend daar andere prijzen voor. Bij mijn gemeente kost "Het inzien en aanpassen van persoonsgegevens" €6,50. Dit kun je waarschijnlijk vinden op de site van je gemeente.

Volgens mij kun je jezelf gewoon een andere voornaam geven. Mijn roepnaam is namelijk niet 1 van mijn doopnamen. Mijn 1e van mijn 3 officiële voornamen is namelijk Theresia terwijl mijn roepnaam Tessa is. Mijn roepnaam staat verder ook nergens geregisteerd maar wordt zo al wel heel mijn leven genoemd. Je moet je voortaan gewoon aan iedereen met je nieuwe naam voorstellen. Volgens mij moet je roepnaam wel met dezelfde naam beginnen als je 1e officiële naam maar dat weet ik niet zeker.

Dat verschilt per gemeente. Als het goed is staat het op de site van jouw gemeente...

Helemaal niets! Houdt wel rekening met initialen. Ofwel is slim om je 'nieuwe' roepnaam met de zelfde letter te laten beginnen dan van je geboorte/doopnaam. Maar er zijn ook legio Cornelissen die zich Kees laten noemen. Veel plezier met je nw naam.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100