Welke Imac moet ik nemen?

graag zou ik binnenkort een iMac aanschaffen, maar twijfel zelf nog tussen de 21,5 inch 1,6ghz met fusion drive of de 2,8 ghz zonder fusion drive.
is de 2,8ghz zoveel beter dat hij 200 euro duurder is??
Verder vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met education korting bij Apple.
ik ben van plan om de iMac vooral voor school te gebruiken en internetten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De education korting geldt (in België) als je een bewijs van een erkende school voorlegt waarmee je kan aantonen dat je een cursus van minstens een schooljaar volgt. Dit mag ook avondschool zijn, maar geen korte cursus.

Antwoorden (1)

Voor dit soort gebruik is de 1,6Ghz met Fusion Drive waarschijnlijk veel sneller dan de 2,8Ghz met normale harde schijf.

Voor eenvoudige taken (Office, internet, lichte fotobewerking) is een bescheiden processor als de i5 1.6Ghz meer dan toereikend. Door het flashgeheugen in de Fusion Drive bereik je dat je iMac veel sneller opstart, programma's snel starten en het systeem vlot reageert.

Onderwijskorting kun je krijgen bij zowel Apple zelf als bij Apple Premium Resellers zoals Amac. Bij beide geldt dat je de korting online of in de winkel kunt claimen.