Ja, dat mag.
Een vierde keer mag niet.
Dus als de datum van dit contract verloopt, moet
je goed opletten. Als er dan niets gebeurt ben je
automatisch in vaste dienst.
Maar helaas kan je er ook op rekenen dat het dan einde dienstverband is. Dat gebeurt maar al te vaak.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee, als dit contract een einddatum heeft, is dat het einde verhaal.
Wat ik bedoelde zijn van die vage uitzendbureaucontracten, maar ik denk dat men tegenwoordig wel zorgvuldiger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja,dat mag maar aan het eind van dit contract gaat het vanzelf over in een vast contract(tenzij je voor die tijd ontslag krijgt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat klopt niet. Aan het einde van dit derde jaarcontract verloopt het contract van rechtswege, zoals dat heet. Dat betekent dat je na afloop van dit contract vanzelf geen contract meer hebt - dat is dus wat er gebeurt als baas en werknemer beide niets zeggen. Pas indien de werkgever een nieuw contract aanbiedt, of het derde jaarcontract wil verlengen, ga je over de totale duur van drie jaar heen. Als dat gebeurt, heb je automatisch een contract voor onbepaalde duur - ongeacht wat er in het daadwerkelijke contract staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hetzelfde wat ik bedoel.het contract wordt stilzwijgend verlengd.Ik heb het zelf net meegemaakt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Eh, nee. Een jaarcontract - als het tenminste om een echt jaarcontract gaat - loopt altijd van rechtswege af. Zou dat niet zo zijn, dan zou het immers geen jaarcontract zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zie trouwens dat je inmiddels een min hebt gekregen - die is niet van mij.
ja dat mag gefeliciteerd geniet ervan dit gebeurd namelijk bij weinig mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd! Ze zijn tevreden met je! Meestal is het n half jaar of jaar contract en verlenging zit er zelden in! Ik hoop voor je dat je n vast contract krijg,4x een half jaar of jaar contract mag nl.niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor en dat is een heel goed tekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag, als je het uitdient zit je in vaste dienst. Maar wat is vaste dienst......als men wil kan men zo weer van je af.....wel via de kantonrechter, maar dat gaat heel snel tegenwoordig. Het lijkt dus heel wat zo'n vast contract, maar feitelijk heb je er niet zoveel aan. Wellicht is wel de stap voor een werkgever wat groter om naar de kantonrechter te gaan.
In het geval van een jaarcontract kan hij gewoon je contract niet verlengen. Zonder een enkele reden te geven kan hij dat gewoon doen.