Kun je beter een straatje staatsloten kopen of in verschillende steden een staatslot kopen van 3 euro ?

Om zoveel mogelijk kans te maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
9K

Antwoorden (7)

Dat maakt helemaal niets uit. Het is aan jou wat je onder het begrip 'beter' verstaat. Goedkoper? Gezelliger omdat je een paar steden ziet? Meer kans om te winnen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah, zoveel mogelijk kans. Ook daarvoor maakt het niets uit of je alle loten in een keer bij een verkooppunt haalt, of ze per stuk door heel Nederland gaat halen.
paulus811
14 jaar geleden
Het maakt niet uit of je je staatsloten allemaal in één winkel koopt, of dat je er heel Nederland voor rondreist.
De computer waarmee je nummer wordt uitgekozen is verbonden met een landelijk netwerk.
Dus hetzelfde nummer kan in elke winkel verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij vergroot je de kans niet, of je nou 100 of 1 staatslot koopt. Het is echt een lot uit de loterij. Er worden altijd miljoenen loten verkocht. Het is puur geluk en niet te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de reistijd, reiskosten, wachttijd in de winkel etc gaat meerekenen is het toch een stuk goedkoper om alle loten in een keer te kopen in dezelfde winkel.

En voor de kans maakt het niets uit. Helemaal niets.

Achteraf gezien had je overigens toch een ander lot moeten kopen... want op dat andere lot viel de jackpot.
14 jaar geleden
Als je in verschillende steden een staatslot koopt van drie Euro, dan heb je meer kans dan wanneer je een straatje koopt. Er vanuit gaande dat je evenveel geld wilt uitgeven.
Voor een straatje ben je 150 Euro kwijt, daar kun je 50 loten van 3 Euro voor kopen, dus vijf keer meer kans op prijzen.

Maar hetzelfde geldt voor als je in één en dezelfde stad 50 loten van 3 Euro koopt. Die loten worden ad random verkocht via de computer, dus maak je echt niet meer kans als je hem in Amsterdam haalt dan wanneer je hem bij de sigarenboer in Veere zou kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt niet uit,wel altijd met dezelfde getallen spelen elke maand

vergroot je winstkans zei een expert in de weekend show
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kans element blijft toch de grootste rol spelen,hoe je je geld ook maar inzet.Als jij een dobbelsteen hebt en je gooit 5 keer.1,2,3,4 en 5.Dan is de zesde worp niet automatisch 6.De kans is dan even groot om een ander aantal ogen te gooien,namelijk 1/6.

Maar als je het over de staatsloterij hebt zou ik gewoon5 loten van drie euro kopen.Dan spreid je je winskansen.