Kunnen een meerkoet en een normale eend samen kuikens krijgen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

De definitie van een soort is, is dat ze samen vruchtbare nakomelingen krijgen. Misschien kunnen ze wel kuikens krijgen, maar deze zullen zich niet kunnen voortplanten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een "normale"eend niet.
Het moet een beetje rare eend, zijn wil dat lukken.
Beetje flauw antwoord, maar ik ben het met je eens dat het mij ook niet duidelijk is waarom voortplanting zich beperkt tot binnen één soort. Zal wel met vorm en plaats van de geslachtsorganen te maken hebben, en de eisen die de bevruchting van de eieren stelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien dat het in een laboratorium te doen is, maar in de natuur zal het DNA niet matchen en zal het niet tot bevruchte eieren leiden.