nieuwe kippen

Hallo,
Sinds gisteren hebben wij 3 zijdehoenders in de tuin.
Twee hennen en een haan.
Ze zijn ongeveer 5 maanden oud.
De haan die beschermd zijn twee vrouwen geweldig en is ook lief voor ze. Alleen is het zo dat de witte hen overal loopt waar de haan gaat en ze slaapt nu ook samen met hem in het nachthok. Het zwarte hennetje blijft de hele dag afzijdig in de ren en gaat niet met de rest de tuin in en ook blijft ze in de ren slapen en niet met de rest in het nachthok. Is dit normaal? Verder eet ze goed en als de rest bij haar is scharrelt ze met hun in de ren.

Vriendelijke groeten

Alma

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (2)

Dat ligt aan de hen en niet aan die andere twee.
Het is nog wennen aan elkaar of ze voelt zich zo prettiger.
Zolang die andere twee haar niet pikken of kaal plukken en zo lief blijven is het goed hoor.
Het kan zijn dat ze na verloop van tijd wel alledrie samen op stok gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn dochter had zo'n stel en heeft nu ook weer net weer nieuwe. Ook 2 hennen en een haan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk moet ze wennen, pak haar op als het donker is geworden en zet haar er bij op stok, volhouden tot ze dit uit zich zelf doet. Ze wennen dan aan elkaars geur en dan komt het vanzelf goed. Het is te koud voor een jonge hen om in de ren te slapen overigens.
Veel succes.