Wat vinden jullie ervan dat sommige volwassen mensen nog steeds in kabouters en elfjes geloven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Fantastisch!

Leuk toch.. zo in je eigen wereldje.. ;-)

Toegevoegd op 31-05-2009 14:37:56
Met deze mensen kan je de interessantste gesprekken voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Mooi toch?
Af en toe in sprookjes geloven relativeert het leven een beetje.
Rond 5 december geloof ik ook nog in de Sint
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen ervaren ze werkelijk. Maar het staat dan voor iets wat voor hun niet anders te verklaren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat heel mooi... mensen zijn zo linkerbrein dominant, dat deze zaken die in het rechterbrein ontspruiten heel waardevol vindt...
En niemand kan bewijzen dat kabouters en elven niet bestaan...
De meeste mensen geloven dat ze niet bestaan, verwonderlijk is dat omdat het helemaal niet ver afligt van geloven dat ze wel bestaan... Als je me kunt volgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi zo... dan ben ik geslaagd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof dat mensen verzonnen hebben dat kabouters bestaan, als je bedoelt wat ik begrijp...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook...
Ik denk er het mijne van. Dat ze ze leuk vinden, oké, maar erin geloven gaat me net iets te ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijk het zo: er zijn miljarden mensen die in een godheid geloven. Voor mensen die daar niet in geloven kan dat overkomen als belachelijk, een of andere opa die in een weekje alles heeft gemaakt, maar als je erin gelooft is het compleet logisch. Het zelfde geldt voor sprookjes: je hebt het recht erin te geloven en van buiten af oordelen is zwak, want jij gelooft vast ook wel in iets wat iemand anders belachelijk vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar geen enkel probleem mee.
Hoewel sommige mensen aardig in de war raken als ze erachter komen dat de waarheid anders is dan ze dachten.
Zie bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel volwassenen geloven er wel niet in godjes of godinnetjes? Ik zie het verschil niet. Volwassenen mogen van mij overal in geloven, alleen dan moeten ze niet verwachten dat ze serieus worden genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaan die dan niet...

Of denk jij dat die niet bestaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het helemaal niet raar als iemand gelooft in elfen en kabouters....
elfen en kabouters zijn het etherische lichaam van de planten- en dierenwereld...
deze etherische wezens werken al sinds mensenheugenis samen met de mens... kijk maar eens naar de oude legendes van diverse culturen...
de meeste mensen zijn het vermogen verloren om ze te kunnen zien en met ze te communiceren...
je zou boomknuffelaars voor gek kunnen verslijten, maar zo iemand zoekt contact met de geest van de boom, de deva, de elf van die boom... zo zou je ook een katten- of hondenknuffelaar voor gek kunnen verslijten, maar in feite geven die knuffelaars alleen maar gehoor aan het zelfde: contact maken op energetisch niveau...

en het feit dat jij iets niet ziet of ervaart, wil toch niet zeggen dat het niet bestaat... of wel soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verwoord.
Prachtig plaatje!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het plaatje is van Brian Froud... www.worldoffroud.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad prachtig verwoord
Ik heb liever dat ze in kabouters en elfjes geloven dan ik Geert Wilders eerlijk gezegd. Helaas is de werkelijkheid andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik sluit niet uit dat ze bestaan... zelf ben ik geen persoon die 'in kabouters en elfjes gelooft', maar als iemand dat wel doet vind ik dat niet raar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in kabouters en elfjes, wel in marsmannetjes en - vrouwtjes :) Ik HOOP gewoon dat ze bestaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is juist goed. Dan kunnen ze de verhalen beter aan hun kinderen of andere kinderen vertellen. Dan is het veel geloofwaardiger als iemand zo'n verhaal verteld die er zelf in geloofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie geen onderscheid in het geloof in elven, kabouters en goden. Voor mij zijn het allemaal verhaaltjes. Er zijn echter veel meer volwassenen die in een god geloven dan er in kabouters geloven. Om beide denkwerelden te verenigen heb ik het altijd over de Grote Smurf.

Als het mensen helpt om in kabouters te geloven, dan vind ik het iets positiefs en aandoenlijk. Maar als volwassenen gaan beweren dat ik geen puntmuts meer mag dragen omdat ik dan hun kabouterkoning beledig, dan vind ik deze volwassenen niet meer zo aardig.