Had je achteraf gezien liever een andere beroep willen hebben? Of waar droomde je van te worden "als je groot was" vroeger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Toen ik vier of vijf was, keek ik naar een gebouw in Hilversum (geen idee meer welk gebouw) dat werd gesloopt. Het werd gesloopt met een enorme stalen kogel die aan een ketting aan een hijskraan hing. Door met die kogel tegen het gebouw te zwiepen, werd het gebouw gesloopt.

Dat wilde ik later ook doen!

Later versimpelde dat tot gewoon hijskraanmachinist. Kon je lekker hoog zitten en alles goed bekijken.

Nog wat later, ik zal zeven of acht zijn geweest, woonde ik in Huizen. In de zomer kwam de ijscoman langs. Dat leek mij ook wel wat: lekker door de stad rijden, en iedereen blij maken met mijn ijsjes.

Ik zou het natuurlijk wel wat slimmer aanpakken dan die ijscoman van ons: ik zou mijn ijsjes verkopen voor tien gulden per stuk. Zo zou ik tenminste snel rijk kunnen worden, en niet zo lang hoeven te werken.

Op de middelbare school leerde ik de wet van vraag en aanbod kennen. Weer een droom aan diggelen.

Nu werk ik aan een systeem voor de nationale treinverkeersleiding. Ook leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Achteraf had ik rechter willen worden. Ik droomde vroeger om acteur te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant
Ik had graag neurochirurg geweest... maar ja, nooit over nagedacht toen ik een studie ging kiezen om naar medicijnen te gaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had achteraf graag geologie, geofysica of geochemie gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk brandweerman!!!! Want ik ben een jongetje.
Toen werd het dokter, eigenlijk doe ik het nu ook wel en beetje want ik help vaak mensen met geneeskrachtige kruiden, zit er dus wel een beetje in.
Toen wilde ik plantenmeneer worden, het woord hovenier was er nog niet denk ik, wel al tuinman.
Mijn leeftijd toen 4 jaar! Vandaar plantenmeneer.
Het laaste ging ook nooit meer over, alhoewel, dokter worden was nooit helemaal weg, maar omdat je er zo veel voor moest leren en ik liever buiten was , leek het me toch maar niets.
Later moest ik voor div. opleidingen ook 10 jaar leren, dan had ik net zo goed dokter kunnen worden (betaalt ook beter)
Goed ik werd dus plantenmeneer en dat heb ik 52 jaar gedaan en ik ben er nog steeds gek op.
O ja, kunstschilder vind ik ook leuk en verhalenschrijver!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk verteld, je hebt wel in hoop in je op dat gebied
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je antwoord (En een beetje voor je leuke nieuwe avatar!)
Ha, die Kirstenwind;

Ja, ik was best graag (auto-)journalist geworden. Of dolfijnentrainer. Of advocaat. Of schrijver. Of testrijder. Of piloot. Of stuurman op de grote vaart.
Echt, het lijkt een mooi vak maar de werktijden, de bedrijfskleding en de CAO zijn waardeloos. En dat personeel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik wilde gaan doen als ik later groot was dat heb ik allemaal als hobby gedaan.
Het andere wat ik nu ben gaan doen daarmee was het gemakkelijker geld te verdienen. Ik denk dat ik weer zou doen. Ik zou alleen meer hobby's nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, ik wou graag chirurg worden, maar gezien het feit dat ik dyslexie heb en nog iets anders kon dat nooit.
ik ben dus gaan lesgeven.
als ik geen les geef ben ik financieel adviseur in de binnendienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger droomde ik om wetenschapper te worden, dat idee kreeg ik doordat ik teveel naar Dexter's Laboratory keek =P Vandaag de dag werk ik niet, ik studeer op de universiteit om mijn droombaan te krijgen, neuroloog. En ik hoop dat als ik klaar ben dat ik nooit spijt krijg van deze keuze, want ik wil niet werken voor het geld, ik wil werken omdat ik precies dat werk leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt heel integer. Succes ermee!
Ik wilde altijd uitvinder worden. Later 'judge with a gun', oftewel snelrechter ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, had achteraf graag iets gedaan met Maritieme Biologie oid. Lekker mijn halve leven op zee doorbrengen ipv achter een bureautje.

Zit nu in de IT, heb er nooit voor gestudeerd, ben er per ongeluk ingerold. Wil nog steeds wat anders, meer terug naar de communicatie. Ik wacht wel even tot de economie weer wat rustiger is en ga dan alsnog proberen die stap weer te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik droomde er altijd van om net zoals mijn opa, vader, ooms, tantes, neven en nichten directeur te worden...

En zowaar ben ik dit nu al ruim twee jaar...

Toegevoegd op 26-05-2009 10:16:40
De familiekant van mijn vader is overigens niet zo ondernemend als de familiekant van mijn moeder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger wilde ik graag architect of dierenarts worden.
(Toen zat ik altijd huizen te tekenen op papier, nu maak ik nog steeds huizen met SimsII)
Nu ben ik tandtechnica, heel erg leuk beroep waar ik goed mijn creatieve ei in kwijt kan. Maar tijdens mijn studie tandtechniek kwam ik erachter dat ik economie ook een heel erg leuk vak vond, helaas was dat op mijn VWO een keuzevak dat ik daar niet gehad heb. Als ik alles vantevoren had geweten had ik waarschijnlijk iets met economie gaan doen. Want dat levert veel meer op met veel minder moeite.