Waarom knoei je vaker met eten wanneer je een wit shirt aan hebt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

het heeft naar mijn mening te maken met het feit dat je al op voorhand denkt "dat ik hierop toch maar geen vlekken maak" en daardoor iets meer kans maakt om hierop vlekken te maken gewoon omdat je er gaat op letten en wellicht daardoor fouten gaat maken. Als je niet scherp op iets let maak je hierop ook weinig fouten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is nou een typisch voorbeeld van murphy's law.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je niet sneller op een wit shirt knoeit dan op een andere kleur.Op wit zie je alles,en op een gekleurd shirt vallen knoeivlekken minder op.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je knoeit niet vaker op een wit shirt, je merkt het vaker op!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is de verleiding. Het is iconoclasme. Ongemerkt WIL je graag vlekken maken op een groot wit oppervlak, om dezelfde reden dat je kerstballen uit een kerstboom wilt halen en stukmaken. :-P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is om dezelfde reden dat je denkt dat op nieuwe spullen sneller beschadigen. Kortom het valt op, net als die eerste kras!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je er teveel bij nadenkt.
Hetzelfde als je met een kopje hete koffie loopt: als je je concentreert op het kopje tijdens het lopen, gaat het kopje meer trillen. Vergeet je het kopje of wordt je niet panisch omdat je met een heet kopje loopt, dan zal hij niet trillen en mors je dus niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wetenschappelijk bewezen dat witte shirts viezigheid aantrekken. Da's een van de belangrijkste natuurlijke krachten.