Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb voor een hond een antiblaf gekocht, en nu gaat onze andere hond janken. Kan dat door die antiblaf komen?

antiblaf omdat die ene blaft en nu jankt de ander

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
952

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als ik de ander hond was dan zou ik ook gaan janken als ik een afbeelding an Martin Gaus zou zien.

Ja, het kan goed dat de andere gaat janken doordat je zo'n ding gebruikt. Zeker als deze een toon uitzend of als de ander door heeft wat zo'n ding doet.
Een hond is vaak slimmer dan je denkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee veelgebruikte soorten:
- Antiblafband statisch geluidssignaal: de antiblafband werkt op trillings- en of geluidssensoren om het blaffen van de hond te corrigeren. Je kan de band instellen met alleen een geluidssignaal of een combinatie van geluid en statische correctie. Het geluidssignaal is een hoge toon of foeii!!. De statische correctie kan je diverse manieren aanpassen aan de hond.
- Antiblafband citronella: deze antiblafband werkt met een sensor, op het moment dat de hond blaft, verspreidt de band een pufje citronella of gewoon een pufje lucht. De hond zal het pufje gaan associëren met blaffen.

Als je momenteel één van deze twee soorten gebruikt, raad ik je aan om eerst de andere soort te gebruiken. Als de andere hond dan nog steeds jankt, dan doet die dat waarschijnlijk omdat de andere hond niet meer blaft.

Wat je ook kan doen, is gewoon een anti-jank band kopen voor de andere hond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden zijn erg gevoelig voor geluid en trillingen etc.. dus dat zou prima kunnen. gewoon even zonder anti blaf proberen als het dan weer ophoud dan weet je genoeg.
Tja dan is het van de 2 kwaden de juiste kiezen helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding