Elke game,waarin je je medemens kunt doden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Manhunt2 zou kunnen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Is ook redelijk in het nieuws geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Call of Duty Modern Warfare
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pacman.

Denk je toch eens in, al die onschuldige stippen die je opeet zonder dat ze ooit een vermoeden hebben wat er gaat gebeuren.

En als je dan van die dikke stippen hebt gegeten kun je tijdelijk die spookjes ook opeten, terwijl die spookjes nu juist de ondankbare taak hebben om die stippen te beschermen.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over al die jeugdigen die ineens in het dagelijks leven ook stippen gaan opeten omdat ze op ideeën zijn gebracht door dat verderfelijke spel.

____________________________________________

In het echt denk ik echter dat het zal gaan om de spellen waarbij niet alleen doden vallen, maar waarbij dat bijvoorbeeld om politieke redenen gebeurd. Zo herinner ik me verhalen in nieuwsmedia (maar helaas geen titels van specifieke spellen) over spellen waarbij je bijvoorbeeld een neo-nazi bent die bepaalde bevolkingsgroepen moet uitroeien, maar ook spellen waarbij je bijvoorbeeld Palestijnen, of juist Israëliers moet afslachten doen het denk ik goed in een eventuele top 10 van controversiële spellen.

Toch is het allemaal maar relatief natuurlijk. Ook vrij gangbare spellen bevatten veel dood en verderf, soms in een historische context, andere keren is de context erbij verzonnen, het geweld blijft echter aanspreken en daardoor verkoopt het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog nooit van gehoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je liegt.
Resistance 2: eerst knallend / moordend het verhaal spelen, vervolgens online andere spelers naar het hiernamaals doen brengen. Dit alles grafisch zeer sterk verbeeld: bloed lijkt welhaast van scherm af te druipen. (playstation 3)