Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent: waaierdennen

Zin: Het vormde een deklaagje over de verwrongen waaierdennen en het gele gras.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
378

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De reis om de wereld in veertig dagen of De zoon van Phileas Fogg

auteur: Jan Feith

Quote - kamer in-eens gezellig geworden. Er was ook een bijvertrekje vrij gekomen, iets hooger opgebouwd; men zag in een soort nis, waar een lange kakemono - een geteekende prent - met visschen en menschen en sierlijke Japansche letters beschilderd, tegen den achterwand hing; op een laag tafeltje van rood lakwerk rustte een kastje met bronzen versiering, één fijn beeldje van den Japanschen God, den duizendmaal heiligen Boeddha, stond daarop; in een bloembakje was een dwergplantje gestoken als het verkleind model van een van die statige beschermende waaierdennen, welke overal in het landschap als tot versiering schenen neergezet. - Quote...

Gevonden in een boek: http://dbnl.org/tekst/feit004reis01_01/feit004reis01_01_0010.php

Het zijn in dat boek dus dennen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gevonden XiniX, en ik ben blij dat ik die site
weer gevonden heb door jou.
Ik gun je hiervoor twee plussen........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus1 van mij
AWM
14 jaar geleden
Moet je nou een genie zijn, om te bedenken dat waaierdennen dennen zijn? Ik wil weten wat voor soort dennen ze daar mee bedoelden...
Dat is een soort denneboom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het dennen,die door de voortdurende wind een grillig(verwrongen)uiterlijk hebben gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding