Waarom vinden mensen (al sinds vanouds) de blanken 'meer waard' dan de zwarten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

Mensen vinden alles wat ze zelf niet zijn minderwaardig. Blanken vinden zwarten minderwaardig, ongelovigen vinden gelovigen minderwaardig, supporters van Feyenoord vinden supporters van andere clubs minderwaardig, SP'ers vinden VVD'ers minderwaardig.

Mensen met overeenkomsten hebben een gezamelijke afkeer voor dingen die ze niet zijn, volgens mij is dit iets natuurlijks, een soort drang om je eigen groep te beschermen tegen buitenstaanders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dankjewel ik weet het antwoord nu voor school GROETJES HAMZA

Andere antwoorden (8)

Dit verschilt compleet per land (en natuurlijk per persoon). Ik heb gehoord van mensen die in Afrika zijn geweest dat ze daar de blanken echt intens haten. En doordat het op een of andere manier zo is gegroeid dat de blanken meer macht hebben, gaat de rest van de bevolking hier makkelijk in mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doordat na de Romeinse tijd er relatief minder witte dan zwarte slaven waren. Hierdoor ging de intrinsieke waarde van blanke slaven omhoog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al vanouds.....nu dus ook nog. Dat vind ik dus echt niet meer. Of staat meer waard tussen aanhalingstekens omdat ze vroeger als slaven verkocht werden.
Ik vind dat we daar nu echt niet meer mee bezig moeten zijn.
P.S. ik ben blank.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er in de historie nogal wat mensen zijn geweest die vonden dat de wereld om hen draaide. Dan ga je op ontdekkingsreis en vind je mensen waar je niets van snapt. Een kleine technische voorsprong waardoor de plaatselijke stammen je aanbidden uit angst en voila. De denkbeelden die je al had worden allen maar bevestigd. Inmiddels is het allemaal zwaar achterhaald(of was het dat toen ook al ??) , maar eeuwenoude denkbeelden en gebruiken krijg je er niet zomaar uit. helaas. Gelukkig zijn er steeds meer blanken die zwarten als hun gelijke zien. Laten we hopen dat die groep allen maar groeit in de komende jaren, decennia, eeuwen zodat ooit de vraag gesteld wordt wat dat nou precies was "rasongelijkheid" ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat 'wij' altijd beter zijn dan 'zij'. Bij huidskleur is duidelijk verschil te zien, dus ook makkelijk een oordeel te geven. Dit maakte ook dat Europeanen vonden dat ze het recht hadden om donkere mensen als slaven te verschepen.

Overigens iets dat je bijna nooit hoort: die Europeanen gingen die slaven niet zelf vangen, maar kochten ze van andere donkere mensen. Daar bestond ook het principe van 'wij' en 'zij', maar dan was 'wij' bijvoorbeeld de ene stam en 'zij' de andere stam. En 'zij' mochten volgens de ideeën van 'wij' blijkbaar best gevangengenomen worden en verkocht aan blanken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je bent zelf blank neem ik aan? Is dat zo wat je zeg of denkt elk ras van zichzelf dat ze superieur zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet al sinds vanouds, dat hebben die witmensen jou wijsgemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is onzin, echt dikke onzin! Zelf ben ik blank, maar waarom zou ik dan meer waard zijn? Vind ik absoluut niet, en vind het ook BELACHELIJK!