Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 300 | Sr, Boek 2, Titel 20
1.
Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

2.
Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

3.
Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

4.
Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.

5.
Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar

Meer weten? zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry che, we waren tegelijkertijd met een vrijwel identiek antwoord bezig blijkt nu.

Andere antwoorden (4)

dit kun je heel gemakkelijk zelf opzoeken op onderstaande bron.

Het antwoord is overigens:

Artikel 300
1. Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
3. Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
4. Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.
5. Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan gebeuren, we zien niet van mekaar waar we mee bezig zijn he overkomt mij ook wel eens
Artikel 300

1. Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

3. Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

4. Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.

5. Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar.
Titel XXII. Diefstal en stroperij
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie hierboven :) ik keur ze alle 3 goed, maar wie verdient de 10 punten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of de vraag kan gewoon gesloten worden, dan maar geen punten, maar che, ikzelf en kbelg waren eigenlijk alledrie op ongeveer dezelfde tijd bezig met een vrijwel identiek antwoord, dat krijg je dus als je dit soort vragen stelt denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, goeie vraag! Hier blijkt ook wel uit dat het antwoord op de vraag in twee à drie minuten te vinden is, en in dezelfde tijd nog hier gepost kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
degene met de minste punten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wie het eerst komt die het eerst maalt?
Dat Mishandeling een heel rekbaar begrip is en veel afhangt van de interpretatie die de rechter aan deze term geeft.Van benadeling van de gezondheid (oude olie in een frituur) tot de Dood is een hele stap. Wat was de intentie?