Kruistochten zijn militaire tochten die veel voorkwamen in de middeleeuwen. Kruistochten zijn vernoemd naar het ‘kruis’. Veel soldaten uit allerlei landen hadden een rood kruis op hun schouder genaaid. Dit deden ze als teken dat ze wilden vechten voor het Christendom. De ridders die meededen aan de kruistocht kwamen uit Europa om naar Palestina te vertrekken. Het doel was om Jeruzalem, de Heilige Stad, te bevrijden van de Turken. De eerste kruistocht begon in 1096 en eindigde in het jaar 1099. Als je als kruisvaarder meeging op kruistocht moest je bij de paus wel een belangrijke gelofte afleggen: je moest beloven dat je in opdracht van de paus de heidenen en ketters zou bestrijden (heidenen: als je een bepaald geloof hebt en die ander heeft dat niet dan is diegene een heiden, ketters: als je in de Middeleeuwen niet Rooms-katholiek was, dan werd je een ketter genoemd). Wanneer je de heidenen bestreed zonder toestemming van de paus, werd dat niet als een echte kruistocht beschouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een tocht waarbij ja ècht 'afziet'. Soms tot de dood er op volgt....