hoe val ik het snelst van mijn gewicht af? ik heb geen wilskracht om te trainen / fitness..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer teamsport/zwemmen en eet maar 3 maaltijden op een dag (2 x brood niet meer dan 6) en eet fruit als tussendoortje!

Als je niet wil trainen zul je minder calorieën moeten gaan eten. Pak light-producten bijvoorbeeld al zijn die ook niet altijd gezonder maar je verliest op de lange termijn wellicht wel gewicht.

Je evenwicht verliezen.

500 kcal onder je behoefte eten, dan val je af. Spreid ook je maaltijden in 5 kleine maaltijden per dag. En drink veel water!

verliefd worden ,want dan eet je niet meer.

Nou ik dacht dat volgens speciale relativiteits theorie massa van tijd scheit als je sneller als het licht reist. Dus ik zal snel een lichtsnelheidsmachine uitvinden misschien dat het dan lukt. Maar als je geen wilskracht hebt om te trainen is het al wel duidelijk hoe het komt dat je dik bent. Zonder fitness/training zul je echt niet afvallen. Behalve als je nu een dieet van een liter majo per dacht hebt.

Je gewoontes veranderen. Begin eens met op te schrijven wat je wanneer eet en of je sommige dingen niet beter op de fiets kunt doen.

niet eten

Wilskracht werkt ook niet om (veel) gewicht kwijt te raken. Gewichtsverlies is nu eenmaal een kwestie van lange adem, en de meeste mensen houden het niet vol om de hele tijd wilskracht te behouden. Wat beter werkt, is gewoonteverandering. Iets dat je uit gewoonte altijd doet, is makkelijker dan telkens bewust te moeten beslissen iets te gaan doen. Je kunt je bijvoorbeeld makkelijker de gewoonte aanwennen om iedere dag een bepaald ontbijt (bijvoorbeeld 2 crackers met 30+ kaas, een kop koffie en een glas sap) te beginnen, dan iedere dag te beslissen een 'gezond ontbijt' te nemen waarvan je dan weer moet bedenken wat voor gezonds je nu weer zal nemen. En het is makkerlijker om standaard op de fiets naar je werk te gaan (of zelfs om iedere dag 's ochtends te gaan hardlopen) dan om vast te houden aan een voornemen om 'drie keer per week te sporten' waarbij je telkens moet besluiten wat voor sport je op welk moment zal doen. Je hebt dan telkens weer wilskracht nodig om werkelijk te gaan sporten, terwijl het te makkelijk is om het uit te stellen 'tot morgen'. Als je snel én blijvend gewicht wil verliezen, ontkom je er trouwens niet aan om meer te bewegen. Als je heel weinig eet, zul je best snel afvallen, maar je kunt niet voor altijd leven van 500 calorieën per dag. Als je weer 'normaal' gaat eten, zit het er minstens net zo snel weer aan. Je leefpatroon veranderen door gezonder te eten en meer te bewegen is wél haalbare kaart, en dan kun je gewicht permanent kwijtraken.

Sleutelwoorden voor afvallen zijn minder eten EN meer bewegen. Minder eten is van belang zodat je niet meer aan energie binnenkrijgt dan je opmaakt. "Alles" wat je aan energie niet opmaakt wordt in je lichaam opgeslagen als "zetmeel" en later als vet. Vaak kan het verbeten van de spijsvertering helpen bij het afvallen. Je spijsvertering wordt gestimuleerd door het eten van vezels. Hierdoor moet je simpelweg vaker naar de WC. Wat al eerder is genoemd, veel water drinken, ook dat helpt je je spijsvertering te verbeteren, voor het verwerken van voedsel heeft je lichaam nml relatief veel vocht nodig. En dan toch. Meer bewegen! = Meer energie opmaken. Van belang is een aerobe inspanning. Dwz dat je lichaam energie gaat gebruiken dat als vet of zetmeel in je lichaam is opgeslagen. Dit doe je bijvoorbeeld door wandelen, joggen, zwemmen etc. Echter eerst zal je lichaam alle aanwezige suikers gebruiken, daarna alle aanwezige zetmeel en pas als laatste je vetreserves aanspreken. Deze laatste is nml het moeilijkste om te zetten naar energie. Je moet het bewegen dus wel voor iets langere tijd achter elkaar doen. Sprinten is een voorbeeld van anaerobe inspanning, hierbij worden m.n. de energiereserves, die in je spieren al aanwezig zijn, gebruikt. Dit helpt dus niet/nauwelijks voor het verbranden van vet. Als je niet beweegt is de kans groot dat je lichaam voldoende energie kan halen uit het voedsel dat je binnen krijgt ook al is het minder dan voorheen en zul je dus langzaam en soms helemaal niet aan gewicht verliezen Kortom minder eten en meer bewegen. Uiteraard zijn er allerlei middeltjes beschikbaar die bijvoorbeeld je hongergevoel wegnemen waardoor je minder zin hebt om te eten. Over het algemeen krijg je dan te maken met een JOJO effect dat zelfs averechts kan werken waardoor je na verloop van tijd zwaarder wordt dan voordat je met die middeltjes begon. Je lichaam heeft nml een soort geheugen. Als je ineens en regelmatig veel te weinig gaat eten zal je lichaam na verloop van tijd alle voedsel zo snel mogelijk omzetten naar vet ter voorbereiding op een periode waarop het minder energie verwacht. Dit mechanisme is moeilijk omkeerbaar.

Gewoon door eten, maar nu alleen gezonde dingen. Dus afblijven van de snacks.

De enige manier om op een verantwoorde manier af te vallen, is: Minder eten, meer bewegen! Als je niet van fitness houdt, kun je ook bewegen door te gaan wandelen of fietsen. Alleen een flesje water mee en een wandeling of fietstocht maken.Dit is niet alleen goed voor de lijn, maar is ook heerlijk ontspannend. Verder kan ik je aanbevelen om goede afspraken met jezelf te maken (wat mag je wel eten wat niet) Deze afspraken moeten wel reëel zijn. Je kunt deze afspraken het beste opschrijven en per dag kijken wat wel en niet goed ging en aan de hand hiervan evt. de afspraken bij te stellen. Alleen moet je niet te snel willen afvallen. Belangrijker is om het afvallen vol te houden. Dit lukt niet door jezelf uit te hongeren. Hardlopers zijn doodlopers, ook bij lijnen Je moet dus een realiseerbaar plan maken en je dan voor ogen houden: De aanhouder wint! Succes!

je eet-gewoontes aanpassen is dan nog de enige remedie. Opletten wat je eet en aan een maximaal aantal caloriën per dag houden, dit moet je wel gedurende langere tijd volhouden om effect te bereiken.

Je kan eens flink ziek worden, maar vaak komt het daarna toch weer terug. Zelfs als je gaat trainen/lijnen is de kans op terugkomst enorm. Van je gewicht afvallen? Op 1 been op dat gewicht gaan staan, en flink met je armen zwaaien, dan val je er vanzelf vanaf.

Het snelst gaat het met liposuctie, hier hoef je geen inspanning voor te doen, hooguit om naar de betreffende kliniek te gaan.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liposuctie

Minder eten dan je normaal doet, en vooral gezonde dingen. Voor de rest dingen doen die je leuk vindt en waar je ook van afvalt, als je bijvoorbeeld dansen erg leuk vindt, dan zet je een muziekje aan en ga je lekker dansen. Maar vooral blijven genieten van het leven;)

Als je geen wilskracht hebt lijkt de botte bijl (het chirurgenmes in dit geval) mij de enige optie...

Goede tips genoeg, da's duidelijk. Domme ook, maar die negeren we maar even. Laten we nou voor eens en altijd even de misvatting uit het leven roepen die bestaat over light-producten: Die bevatten vaak inderdaad minder vetten, sterker nog, die MOETEN minder vetten bevatten want dat is de wettelijke basis waarop light mag worden gevoerd, maar dat zegt hoegenaamd dus niets over de gebruikte suikers. Het KAN dus zo zijn dat "light" minder kCal bevatten, maar dat HOEFT niet. En afvallen is heel eenvoudig: minder erin dan eruit. Bepaal je verbruik, en zorg dat je daar qua inname onder blijft. Zo ben ik ook 42 kilo afgevallen 6 jaar geleden, zo moeilijk is het niet! Sterkte.

minder, maar zeer regelmatig eten

Een paar jaar geleden deed een aantal collega's van mij aan de lijn. Het is mij opgevallen dat degenen die in die tijd heel erg veel water dronken blijvend veel zijn afgevallen en degenen die dat niet deden zijn niet afgevallen.

In ieder geval niet sporten. Ik las laatst dat het een fabeltje is dat je daarvan afvalt. Ik vind het precieze bericht niet maar ik heb een soortgelijke in de bron gezet. (niet dat het niet gezond is hoor!) Ik denk dat als je een gezond dieet volgt, het een heleboel zal helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100