Is het mogelijk dat je adres gegevens en naam voor 0,50 e-cent door verkoopdemonstraties kunnen worden gekocht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent je ervan bewust dat 0,50 eurocent een halve cent is?

Het beste antwoord

Dat is absoluut waar. Ook adressen die je internet achterlaat, kunnen verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

adressen zijn openbaar. adressen zijn dus wettelijk/vrij verhandelbaar. alleen als je zelf actie neemt en een bedrijf verbiedt je adres te verhandelen, dan mogen ze er niets mee doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is ook de reden van al die vervelde callcentermedewerkers. ze hebben van andere bedrijven de gegevens gekocht. (bijv op internet, of bij prijsvragen, o.i.d.) meestal heb je er zelf toestemming voor gegeven door een hokje aan te vinken.

er staat een infofilter op internet waarbij je diverse verkooptactieken kunt uitzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al het bovenstaande is waar. wel is het zo dat bedrijven in bijvoorbeeld de actievoorwaarden of algemene voorwaarden moeten vermelden of ze je adres voor marketingdoeleinden willen gebruiken en hoe je daar onderuit komt. op internet moet je vaak zelfs aanvinken of je daar toestemming voor geeft. een deel heb je dus zelf in de hand. voor het andere deel is infofilter inderdaad een goede optie.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat van internet stond natuurlijk al in de reactie hierboven. sorry.

Toegevoegd na 4 minuten:
en 50 cent per adres is volgens mij te veel. tenzij ze heel veel aanvullende informatie van je hebben, kost een adres volgens mij niet meer dan 5 cent.