Er is mij een ongewenst product toe gestuurd wat nu?

Bij een bedrijf heb ik een product besteld. Dit product heb ik geannuleerd. Nou wordt het product mij 3 weken later alsnog toegestuurd. Mijn betaling is al terug gestort. Nou moet ik redelijk veel moeite doen om dit product terug te sturen anders kan ik aanmaningen verwachten. Ben ik nu verplicht om veel moeite te doen voor een fout van de kant van het bedrijf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Overleg met het bedrijf en vraag op welke wijze zij deze fout denken te corrigeren. Jij hoeft geen kosten te dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij niet. Als iets je ongevraagd word opgestuurd, dan ben jij niet verplicht het terug te sturen. Zoiets stond tenminste laatst in de consumentengids(van de consumentenbond)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet echt een zending die je ongevraagd is toegestuurd. Je hebt besteld én geannuleerd. Blijkbaar was de bestelling de deur al uit. Ik zou kontakt met het bedrijf opnemen of ze een manier hebben om het goedkoop te retourneren. Ik denk wel dat je verplicht bent om het terug te geven in dit specifieke geval.
14 jaar geleden
Ze hebben je betaling al teruggestort. Dan breng je het pak of pakje naar het postkantoor, en stuur je het terug op kosten van de afzender. Onder rembours heet dat geloof ik.
Dat is normaal. Het kan zijn dat jouw afzegging niet goed is doorgekomen naar de verzendafdeling, en dat daardoor de fout is ontstaan. Dat neemt niet weg: jij hebt niets betaald, dus heb je geen recht op dat pakje. Als je zelf niet naar het postkantoor kunt, bel je TNT of ze het kunnen komen halen. Ik geloof dat dat ook nog kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan klopt punt 2 toch?
Het lijkt mij van goed fatsoen getuigen,om dat product terug te sturen,temeer omdat het bedijf in kwestie jouw betaling al geretourneerd heeft! Zo houden we normen en waarden in stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat Moolkeesje! +