Wat is een leuk verjaardags cadeau voor een zes jarige jongen?

ik heb zelf namelijk geen flauw idee....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.7K

Het beste antwoord

Kleine dingetjes. Jongetjes van zes hebben vaak al een mooie voorraad lego / auto's / Kapla (erg leuk trouwens als hij dat nog niet heeft) / dino's / treinen, noem maar op, en meer is dan meer 'op de grote hoop'. Spellen vinden ze soms wel leuk, maar moet je goed overleggen met de ouders ; als die geen zin hebben om met de kinderen regelmatig een bordspel te doen, blijft het maar in de kast liggen.

Ik heb zelf twee dochters, en voor meisjes is het makkelijk en het aanbod ook veel groter. En ik heb bijna allen maar neefjes van 4 tot 11, dus ik sta regelmatig voor dit dillemma. Garages, roeiboten, stepjes, ik heb ze allemaal al eens gegeven of ze hebben ze al.

De laatste keer zat ik echt met mijn handen in het haar (hij werd 8, heeft een grote broer en zus en echt ALLES al), en heb uiteindelijk besloten allemaal kleine dingen te kopen (had wel een budget dat op moest natuurlijk) die kleine jongetjes geweldig vinden; een scheetzak, een vergrootglas, een zaklantaarn, een supersoaker, een sleutelhanger met compas met zak'mes' (multitool zonder mes), een zak mega-ballonnen (met zo'n elastiekje er aan) , een katapult voor waterballonnen, een rol touw, kneedgum, allemaal van die dingen waar een klein jongetje nooit genoeg van heeft en die geen grote ruimte innemen en zo weer kapot / kwijt / op zijn.

Ik heb nog nooit zes kleine jongetjes ene hele dag zo'n lol zien maken met zulke aanvankelijk in mijn ogen kleine kadootjes. Veruit het mooist en populairs was...de scheetzak !

Dus ga naar de speelgoedwinkel, probeer je voor te stellen wat je leuk zou vinden toen je zes was, en koop gewoon tot je budget op is. Succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gegroet Marleen, Een pretpakket is helemaal geen slecht idee.(of zijn ouders dat leuk vinden is een ander verhaal)
maar ik zal wel even alles opschrijven wat je in je antwoord al suggereerde. bedankt(+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het kleine dingetjes zijn vinden ouders het niet erg ; die passen wel in de speelgoedkist of raken weer kwijt. Het enige war je ouders meestal GEEN plezier mee doet, is dingen die veel lawaai / geluid maken.

Andere antwoorden (13)

Een WII, daar zal hij erg blij mee zijn... En alle kans dat hij die nog niet heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heeft ie al;
heb je anders wat suggesties voor enkele games?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag aan zijn broertjes of zusjes, die weten precies wat hij nog wil, anders de ouders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al gedaan zijn moeder weet het zelf ook niet, broers en zusjes heeft hij niet. (+1 voor de moeite)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij houd wel van voetbal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een voetbal-shirt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja kan wel van barca ofzo
weet je waar ik die kan halen in kindermaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij elke boekhandel heb je opstrijk-T-shirt pagina´s...
En dan haal je een plaatje van internet af en zet er wat tekst bij, de naam van de jarige, en dan druk je dat op het T-shirt... helemaal voor hem alleen...
En dan nog de onbedrukte vellen, dat hij dat dan zelf kan maken later...
Dan heeft hij zijn cadeau van zijn leven, een voetbalshirt met eigen opdruk...
En hij kan ze zelf ook maken... klaar is kees, niet duur en zo voor elkaar...
LEGO

Leuk, goed voor het technisch inzicht en creativiteit..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kapla.
Ik weet niet of iemand het hier kent, maar het zijn langwerpige houten blokjes, waar je vanalles mee kunt bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Eltigre;

Ik heb nog nooit een jongen van die leeftijd gekend die niet van Lego hield.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een racebaan! (Ook leuk voor papa (of de vader van de jongen)!

Toegevoegd op 13-06-2009 10:55:08
Dominostenen kunnen natuurlijk ook. Dat is ook goed voor de creativiteit.

Toegevoegd op 13-06-2009 10:58:57
Of waarom niet gezellig naar een pretpark?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lego, Playmobil, Kappla, een vlieger, knutselsetje (zaag, hamer, tangetje en rolmaat/liniaal)
Opblaaszwembadje, waterglijbaan.
Iets wat zijn eigen creativiteit stimuleerd, of wat hem actief houdt/maakt.
Computerspelletjes, als het echt moet dan is dat meer een herfst/winter cadeau, nu moet hij naar buiten, bewegen echt plezier hebben en niet virtueel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pim, Pam, Pet.
Ganzeborden.
Kleurboek met kleurpotloden.
Klei-doos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee te droog het gaat hier om een druk jongetje,erg actief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je nickname
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank.
een kattepult
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met knikkers.
ik denk meer aan een nintendo ds hier kan je leuke spelletje mee spelen voor jong en oud.

Toegevoegd op 13-06-2009 11:18:34
of zoiets als Lego,Kapla vond ik vroeger heel leuk.
en succes met het cadeau ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, wat betreft elektronica heeft ie bijna alles al PS3 wii PS2 Xbox 360 PSP
dat komt door zijn vader, dat is ook een eerste klas gamer.(+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar dus nog geen Nintendo ds of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij wel
Een fiets. Leeftijd naar fietsen zonder zijwieltjes komt er snel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm dat laat ik aan zijn ouders over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan maar een drumstel, althans, dat heb ik gegeven aan mijn neefje toen hij 6 werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, ik drum zelf
vind em wel een goeie.
ben alleen niet van plan meer dan 100 euro te besteden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was meer zo'n goedkoop kinderstel van een van de grootte (€60 dacht ik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok zal even kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.speelwonder.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=253_93&products_id=1901&zenid=e2cc8326d83d614d153c6c356c36f8d8 Lijkt me wel leuk, zeker daar je wat "drumkunde" kan bijbrengen. :-)
Het valt mij op dat de meesten als antwoord een of ander ding geven met een stekker of batterijen.
Wat is er mis met een voetbal of rolschaatsen?
Het kind is 6! Wat geef je zo'n kind als hij twaalf wordt,een eigen huis of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niks mis mee hoor
ik heb alleen een grote familie en wil niet de 4e of 5e zijn die een bal voor hem koopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toevallig, mijn neefje vroeg voor zijn 12de een poppenhuis, welk ik hem natuurlijk gegeven hebt. :-)
(+1) Niet mogen stemmen duurt lang. ;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahaha!!!!!!!!
ja je moet klein beginnen
Geen ze geen spelcomputer, maar iets om écht mee te kunnen spelen. Dat is vaak veel leuker, en verantwoorder ;)

K'nex vond ikzelf vroeger ook altijd erg leuk, je hebt daar ook elektronische dingen van zodat je bewegende bouwwerken kan maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkleedspullen: Spiderman is HOT!
Of een ouderwetse houten knel/tol..doet het altijd goed..knikkers?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiderman is ok
Catwoman is pas HOT!
(+1)