Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat een speaker stoort als een mobieltje afgaat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Inductie. Wisselend electromagnetisch veld van je GSM induceert een stroompje in het circuit van je speakers. Dit stroompje is hoorbaar als dat typisch geluid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je telefoon afgaat (of als je belt, of als je een SMS stuurt of ontvangt), dan stuurt je telefoon een electromagnetisch signaal de wereld in, dat met een antenne kan worden opgevangen.

Een antenne is in feite niks anders dan een stroomdraad of een signaaldraad die naar je speakers gaat.

Onder invloed van het electromagnetische veld dat door je telefoon wordt opgewekt gaat er stroom lopen in het snoer van je box, zodat je het typische tappedatappedataaaa geluid hoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heb ik ook met mijn wekker, maar je mobiel geeft elektronische signalen ofzo af en die neemt de speaker op één of andere manier op. Je moet mobieltjes ook nooit dicht bij computers, wekkers en dus speakers leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij komt het door de frequentie waarmee een telefoon werkt en wordt die ferquentie opgevangen door een speaker en als toon weer gegeven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding