Waarom zeggen mensen altijd, als je me nodig heb, bel me en ik ben er voor je. Maar als je belt hebben ze nooit tijd ????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die mensen die jij bedoelt zijn zeker niet jouw naasten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag is een week of wat geleden geweest kijk even bij gesloten vragen krijg je een scala aan antwoorden

Het beste antwoord

Het is meer een beleefdheids gebaar, ze willen er mee aangeven dat ze betrokken zijn bij je, met je meedenken en voelen, ook willen ze met deze opmerking, boven je staan, jij bent immers de hulpbehoevende en het voelt goed als je iemand die het wat minder hebt, aanbied te helpen, een beetje opschepperij dus, zo van, ik help je wel hoor, als het nodig is.
Veel mensen zeggen ook maar wat, zo gauw als ze de hoek om zijn, is het vergeten.
En als je ze belt om hulp, komt het toevallig net niet even gelegen, druk, druk, druk,
Maar eigenlijk laten ze je barsten, ze vergeten dat iemand niet zo maar even opbelt voor hulp, dan is het echt wel hard nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja precies maar o o als ik hun zou kunnen helpen en niet een directe ja kan geven is het raar .
en precies ik vraag bijna nooit om hulp en als ik het wel doe is het omdat ik het echt niet zelf voor elkaar krijg.
het enige wat ik er ook mee bedoel is . zeg niet dat je er voor me bent als je dat niet kan of wil of wat dan ook .
even goeie vrienden maar ik hecht nou eenmaal waarde aan belofte ik kom ze tenslotte ook altijd na of laat op tijd weten dat het niet lukt en kijk dan wanneer wel .
groetjes manuela

Andere antwoorden (11)

Ja, zoals je al in je tref woorden hebt staan, het zijn loze beloften
Meer een soort standaard antwoord, jammer dat ze het niet menen.
In moeilijke tijden leer je je vrienden kennen, dat zijn diegene die het zeggen en er ook voor je zijn als je ze belt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je dan andere vrienden zoeken. Mijn vrienden zijn er voor me als ik ze nodig heb.

Zelfs toen ik belde met de mededeling 'ik voel me heel zielig vanavond heb je zin om langs te komen zodat ik tegen je kan zeuren' stonden ze voor mij klaar, en andersom natuurlijk ook.

Dus je hebt de verkeerde vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je leunt teveel en te vaak op ze. Dan zeggen ze het om van het gezeur af te zijn.
Mensen zeggen vaak dingen uit gewoonte. Ze denken er niet zo bij na. Hetzelfde als: 'Hoe gaat het met je?' Als je op die vraagt antwoord met: 'Nou, eigenlijk gaat het heel slecht met me', dan worden mensen heel ongemakkelijk want dat antwoord hadden ze niet verwacht.

Dus eigenlijk hadden ze niet verwacht dat jij ook daadwerkelijk zou bellen en om hulp zou vragen.
Maar geef de moed niet op, er zijn altijd mensen die wel menen wat ze zeggen. Vaak komt hulp uit onverwachte hoek ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is allemaal gelul! Als het er echt op aan komt is er maar een heel klein groepje dat echt altijd voor je klaar zal staan.
Is gewoon oppervlakkige beleefdheid.
Een kennis van mij zegt altijd als hij mij ziet:he, hoe gaat het?" Ik zei toen een keertje: "O goed hoor, ik heb nog een week". Wat dank je dat hij zegt......"oke mooi".

Ik word daar ook niet goed van. Mensen doen geinteresseerd, behulpzaam, maar menen daar geen reet van. Het is slechts een oppervlakkige manier van beleefdheid.
Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die het echt oprecht goed met je voor hebben maar het is erg lastig om nu daadwerkelijk achter te komen wie dat zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En vaakt komt de oprechte vriend uit een zeer onverwachte hoek. Dat was bij mij zeker het geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou het vertrouwen even weg kunnen zijn .... maar vergeet niet dat er mensen zijn die het als gewoonten roepen. Het is het zelfde als "we bellen", we spreken snel af", "we zien elkaar snel"...uitendelijk wordt er niet gebeld, wordt er niets afgesproken en zien elkaar niet.!! Maar op een gegeven monent weet je best bij wie je wel aan kan kloppen hoor. De tijd zal het leren. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaring leert zullen we maar zeggen Josephina! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies edje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik heb nog altijd mijn schoonmoeder :) hahahaah lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja hangt ze al ???hhaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ze hangt keurig. Wat een werk zeg pfffff.
Maar hangt prima, ze is nu eindelijk stil :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
letop dat de muur niet gaat scheuren he, door die ankers whahhaa lol dan kan je weer opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja psies, wat die 125 kg.... +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaa
Het is social talk, waar mensen zich geneigd voelen iets toe te zeggen wat ze uiteindelijk niet nakomen.
Tot dat moment zou jij een goed gevoel kunnen overhouden aan die woorden, waardoor zij in positief daglicht komen.

Opmerking zoals: Je bent hier altijd welkom, je mag mij altijd bellen als er iets is, wanneer er iets kun je mij dag en nacht bellen.

Ga voor je zelf eens na voor hoeveel mensen jij je 'kostbare tijd wilt opofferen'.. en realiseer je dan dat mensen die je nauwelijks kent en dit soort zaken zeggen je over het algemeen alleen proberen 'in te pakken.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PRECIES!
Ik ben ervan overtuigd, dat ze wel tijd hebben, maar niet onmiddellijk, er zijn nog meer mensen op de wereld dan jij.
Probeer een afspraak te maken. Dit klinkt een beetje hard, maar je moet gewoon rekening houden met het gegeven dat iedereen maar een lichaam en een agenda heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door zulke dingen te zeggen krijgen ze het gevoel dat ze een goed mens zijn en altijd voor anderen klaar staan.

Als je belt en ze hebben geen tijd, doen ze alsof ze wel er voor je zouden zijn als ze wel tijd zouden hebben.. zodat ze zich alsnog goed kunnen voelen.

kortom: de meeste mensen zijn egoistisch en denken alleen maar aan hunzelf.
Ze hebben geen tijd om energie in een ander te steken of moeite te doen waaruit ze geen profijt kunnen halen.
Dit soort mensen zijn overigens geen vrienden, maar gewoon idioten die je op afstand moet houden en hun leven moet laten leiden.

Wanneer zij jou bellen, heb jij ook geen tijd, want je moet het allemaal al alleen doen.

Wij hier op GV zijn er voor je :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hier op GV zitten echt alleen maar heel goede, behulpzame, meelevende, eerlijke, hardwerkende(?) mensen. Hoe bestaat het dat je die in "real life" maar zo weinig tegenkomt. Bijna te mooi om waar te zijn!
Omdat ze dat op dat moment ook echt menen en het ze het idee geeft toch iets te hebben gedaan. Al is het dan maar die belofte.
Praktijk is nou eenmaal altijd anders dan de theorie.

Te vergelijken met: Volgende week ga ik écht aan de lijn.
Maar dan is het volgende week en dan lukt het niet.
Toch was de intentie er ( toen) echt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze willen met die zin jou tot steun zijn (op dat moment dan). Het zijn lege woorden, maar het klinkt leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet het dat gebeurd vaak, door onze groeiende economie is nederland super egoistisch geworden.
wij wonen nou 6 jaar in nederland.
en omdat ik een poolse ben heeft de familie van mijn man zich compleet van ons afgezonderd.
in polen is dat toch beter ook al is het niet meer zoals vroeger.
enkele oudere buurmensen gaat nog goed maar de jongeren is ook niet meer dat het geweest is.
zelfs de moeder van mijn man hebben we geen contact mee.
hoewel we in onze cultuur hebben geleerd om respekt voor ouderen te hebben.
ik ben in haar ogen maar een poolse ,dus automatisch niet goed.
ook al weet ik dat ik het wel goed doe.
het is zelfs zo dat mijn man zelfs naar polen wil omdat hij het hier spugzat is.
alleen hij heeft hier op het moment nog goed werk,dat is het enigste dat ons nog aan holland bind.
toch wens ik u nog veel succes voor in de toekomst.
gr ania