Ze vinden graaven van ver voor de jaarteling. Waarom niet van af de jaarteling van bijbelse persoonen Jozef Maria Abram enz ezn ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als deze mensen nooit bestaan hebben dan kan dat kloppen. Maar ik ga er vanuit dat die mensen wel bestaan hebben.

Het beste antwoord

Omdat van de honderdduizenden, miljoenen mensen die sinds die tijd overleden zijn, er hooguit een fractie van een fractie wordt teruggevonden. En WAT er wordt teruggevonden, is vrijwel zonder uitzondering anoniem en rudimentair. De enige uitzonderingen daarop zijn eigenlijk zeer belangrijke personen met een enorme status waarbij er werkelijk alles aan gedaan is het graf zo veel mogelijk voor de eeuwigheid te bouwen, bijvoorbeeld de Egyptische farao's.

De door jou genoemde personen waren blijkbaar niet dermate belangrijk, of niet op dergelijke wijze begraven. Dat verschilt ook nog wel eens per cultuur / periode.

De schrijver Ahmed Osman heeft een paar schitterende theorieën uiteengelegd in zijn boek 'Uit Egypte heb ik Hem geroepen' waarin een link wordt gelegd tussen de oudtestamentische hoofdpersonen en (bekende) Egyptische kernfiguren. Zo is Jozef wellicht farao Toetmosis IV (gebaseerd op overeenkomsten in hun levensverhalen). En nog een heel rijtje van die jongens, van David tot Jezus. Aanradertje voor wie zich interesseert in (concrete) Bijbelse geschiedenis.

Maar alle speculaties ten spijt ; de kans is gewoon te klein. Dat je ten eerste het graf VINDT, en het ten tweede ook nog eens kunt identificeren. Zo klein, dat het dicht in de buurt van 0,0 komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meeste graven vergaan, inclusief de lichamen, en het skelet.
Behalve dan de lichamen die gebalsemd zijn, maar die zijn vaak weer ten prooi aan dieven die het graf openbreken.
Loop maar eens een rondje over het kerkhof, dan zie je dat de oude graven vaak verzakt en kapot zijn.
Er is niemand meer die je gekend hebt, en vaak worden dit soort graven overgelaten aan de natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jaartelling is niet het moment dat er voor het eerst mensen rondliepen. De mensen die terug gevonden worden, zijn haast als door een wonder geconserveerd; Het grootste deel van de lijken uit die tijd zijn vergaan. Zo ook waarschijnlijk met het gros van de bijbelse personen, voor zover deze uberhaupt allemaal bestaan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De christelijke jaartelling begint op "het moment" dat Jezus is geboren...echter de exacte geboortedatum weten we niet.

De joodse jaartelling begint inderdaad veel eerder maar daarvan is ook het begin niet eenduidig.
Zie bron