Hoe kan ik mijn account hier sluiten en welke zekerheid heb ik dat mijn gegevens niet in een of andere database van Ise media achterblijven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (4)

Hoe je je account hier (eventueel) kunt sluiten kan ik je helaas niet vertellen, vraag het eens via de optie 'contact' bovenin beeld.

Het tweede deel van je vraag kan ik je wel op antwoorden, het internet als zodanig heeft namelijk nogal een goed geheugen, dus zelfs als je hier je account op zou heffen en het tot gevolg heeft dat de beheerder van deze website zijn database en / of cache leegmaakt, dan nog heb je een goede kans dat je bijdragen aan deze website terug te vinden zijn via bijvoorbeeld google of websites zoals de waybackmachine die iemand in staat stellen om te kijken hoe een bepaalde website er op een bepaalde datum uitzag.

Wil je ook echt je gegevens van internet verwijderen dan wordt dit dus al een stuk lastiger en de enige methode is waarschijnlijk om echt alle sporen op te zoeken, vervolgens de verantwoordelijke persoon of organisatie op te zoeken en hiermee in contact te treden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou het niet op prijs stellen om in de toekomst onverwacht email van Ilse Media of een gelieerde firma te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je ervanuit mag gaan dat als je hier je account laat sluiten men bij of vanwege Ilse inderdaad niet meer gaat mailen, maar wat ik wel aangaf is dat je bijdrage, bijvoorbeeld deze vraag, misschien nog wel terug te vinden is via cache en archiefsystemen, buiten de wil van Ilse Media om.
Goeie Vraag gaat zorgvuldig om met je persoonlijke informatie. We vragen je alleen om de gegevens die nodig zijn om het systeem te kunnen gebruiken, en delen deze gegevens niet met andere partijen.

Lees de gebruiksvoorvaarden een keer door,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon via contact vragen als je het echt wil doen ze dat ook.
Waarom zouden ze het niet doen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor zover ik weet is Ilse gewoon een bedrijf en moeten zij net als ieder ander bedrijf de gegevens 5 jaar in de administratie bewaren en nog eens 5 jaar in het archief voor de belastingdienst. Vervolgens zijn je gegevens dus ook in die 10 jaar beschikbaar voor politie en justistie. Of zoveel langer als een verjaringstermijn duurt...

Maar niet geheel onbelangrijk. Zo gauw iets op een schijf binnen komt. In dit geval 1 van de vele servers van Ilse. En deze schijf word na verloop van tijd volledig geformateerd. Dan nog zullen je gegevens op de schijf terug te vinden zijn. Alleen moeten die nulletjes en eentjes weer even worden geupdate naar leesbare taal...

Dus je gegevens zullen nog blijven bestaan zolang het internet nog bestaat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Belastingdienst legt een bewaartermijn van 7 jaar op m.b.t. financiële administratie (facturen, financiële transacties etc. etc.). De bewaarplicht voor verkeersgegevens van internet en telefoongesprekken is voorzover ik weet op 1,5 jaar gesteld, maar dat zou ik specifiek moeten opzoeken. Beide gegevens hebben niet zoveel met deze vraag te maken. Als de vraagsteller de vraag neerlegt bij de beheerder / eigenaar / moderator. dan dient deze daaraan mee te werken voorzover hij zelf geen belang heeft bij het instandhouden van het profiel dat zwaarder weegt dan het belang van de gebruiker om het te willen opheffen (wat niet gauw zo zal zijn). Als het profiel verwijderd wordt op verzoek van de gebruiker dan is het ook de bedoeling dat resterende gegevens worden verwijderd. Een mail over enige tijd van Isle media aan deze gebruiker mag dan dus ook gewoon als spam worden opgevat als die zou komen (en de gebruiker niet elders heeft aangegeven graag e-mail te willen ontvangen). Goeievraag.nl en Ilse Media hebben geen directe invloed op bijvoorbeeld de cache van Google en andere diensten op het internet, waar toch nog sporen kunnen blijven hangen van een inmiddels verwijderd profiel. In uitzonderlijke gevallen kan een rechter toch ook van een gebruiker of een sitebeheerder eisen dat deze caches geleegd moeten worden. Dit is wel heel uitzonderlijk en praktisch moeilijk uitvoerbaar, maar het kan bijvoorbeeld spelen bij auteursrechtenschendingen en zaken als smaad / laster en belediging.