Is het mogelijk perfect gelijktijdig op twee knoppen te duwen met twee vingers van elk een andere hand maar dezelfde persoon?

Toegevoegd na 4 minuten:
Graag een wetenschappelijke uitleg ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zo goed als gelijktijdig gebeurd in de praktijk vaak genoeg. Maar _perfect_ gelijktijdig, daar komt theorie bij kijken. Perfect gelijktijdig houdt in dat de twee acties op precies hetzelfde moment beginnen en eindigen; ook precies even lang duren dus. Laten we ervanuit gaan dat het indrukken van een knop een tiende seconde duurt.

Tijd is opgedeeld in ondeelbare superkleine partjes oftoewel quantums. Dit kleinste tijd is 1 Planck-time (ongeveer 0,000000000000000000000000000000000000000000000005391 seconde als ik de nullen goed tel.) De knopindrukactie van 0,1 second is dus ongeveer 1850000000000000000000000000000000000000000 Planck-times.

Theoretisch is het niet onmogelijk dat de twee indrukacties perfect even lang duren en perfect op hetzelfde moment beginnen, maar de kans daarop is met dit soort getallen echt absurd klein. Eigenlijk kan je zeggen dat het niet kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat is mogelijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb het gister toevallig gedaan, was bezig om alle namen in twee telefoons te zetten. En toen had ik in elke hand een telefoon, ik probeerde dus te doen wat je vroeg en het lukte ik hoorde dat aan de toetstoon.
Echt wetenschappelijk bewijs, weet ik zo niet maar ik zal kijken of ik wat erover kan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag een wetenschappelijke uitleg ook.
Het is mogelijk, maar alleen per toeval.
14 jaar geleden
Lijkt mij bijna onmogelijk.
De grootste kans van slagen heb je denk ik als een derde persoon telt of de maat aangeeft.
Of samen tellen tot 3 bijv. Dan wel goed afspreken 1, 2 druk of 1, 2, 3, druk. Dan nog zal de coordinatie van de twee knoppendrukkers iets verschil kunnen bevatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een persoon die met beide handen een knop moet indrukken is wat je vraagt? Natuurlijk is dit mogelijk. Je fijne motoriek stuurt je handen. En die sturen de vingers. Als jij een draad door het oog van een naald kan doen, dan kan je zeer exact bepalen waar je handen zijn. En dus ook beide handen exact dezelfde beweging gelijkertijd laten uitvoeren