dan geeft dat woord meer aan dacht en valt dus op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om bepaalde verschillen in een zin aan te duiden.

Zo herken je een nieuwe zin omdat deze met een hoofdletter begint en met een punt of ander leesteken eindigd. Namen worden ook met een hoofdletter geschreven.

Het maakt het lezen makkelijker en begrijpelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft (met hoofdletters) omdat je gelezen wilt worden. Met de juiste letter op de juiste plek gaat dat goei. Met foute letters lezen minder mensen wat je te vertellen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je soms niet in de gaten hebt,dat CAPS LOCK aanstaat en dan heb je een bericht geschreven van 30 regels en geen zin meer om het over te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdletters schrijf je bij:

Begin van een zin.
Een naam (Jan)
Een achternaam (Jansen)
Feestdagen (Kerstmis)
Aardrijkskundige namen (Frankrijk, Heeswijk)
Volken (West-Vlamingen)
Merken (Colgate)
Sommige afkortingen (EU)

Pas op! Als je er meneer voor zet is het tussenvoegsel wel met hoofdletter! BV: mevrouw De Laat.