Tja, waarom heb je wiskunde? Omdat je het ooit wel eens nodig zal hebben. Geschiedenis is een algemeen vak waarin je algemene kennis vergroot wordt. De geschiedenis is erg belangrijk voor de toekomst, fouten die we ooit gemaakt hebben zijn belangrijk om niet weer te maken. De geschiedenis leert ons veel over ontwikkelingen en totstandkoming van samenlevingen. Daarom is geschiedenis voor ons zo belangrijk, het helpt ons in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hele maatschappij zoals je die nu kent is gebaseerd op de geschiedenis. Dus om de maatschappij & de regels te begrijpen is kennis van de geschiedenis handig.

Daarnaast zijn er dingen gebeurd in het verleden die we liever niet nog een keer zien gebeuren. Om dat te voorkomen krijg je onderwijs in historische gebeurtenissen end e gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je toekomst wordt bepaald door de geschiedenis. Het is dan ook belangrijk om te weten waarom deze wereld of je land zo bestaat zoals het nu is.

Je kunt uiteraard prima functioneren zonder enige kennis van geschiedenis. Maar om de toekomst te begrijpen, moet je iets van het verleden weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de geschiedenis zouden we wat kunnen leren, dat is het adagium (de spreuk)...

Maar wat men er van leert zegt men er niet bij... Je zou zeggen dat men van de kruisiging van Jezus iets geleerd heeft en dat klopt ook wel... Toen Bhagwan (Osho) geëlimineerd moest worden, heeft men hem stiekem vermoord, dus dat hebben ze dan toch mooi geleerd van de GESCHIEDENIS... Doe het niet openlijk, anders spreken ze er over 2000 jaar nog over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Chandra Mohan Jain is aan hartfalen overleden. Zijn leven wordt gemythologiseerd door er een moord bij te verzinnen.
Om van te leren, en geen fouten de herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Winston Churchill:

“Those who fail to learn from history are doomed to repeat it.”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om politici en andere mensen die aan de touwtjes trekken te kunnen ontmaskeren als leugenaars elke keer als zij roepen dat deze situatie helemaal nieuw was en dus niet te voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geschiedenis herhaalt zich steeds weer. En als je de geschiedenis kent kun je voorkomen dat je dezelfde fouten maakt als anderen in het verleden al hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de lol