Wat is de betekenis van een elfje in de spirutuele wereld?

Iemand vertelde mij dat mijn dochtertje een elfje is (met spirituele betekenis)..... ja.... en wat betekend dit dan vraag ik me af....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
14.9K

Antwoorden (3)

Een best aardige startsite vind je hieronder gelinkt. Kijk dan vooral (eerst) onder het kopje "Een stukje geschiedenis".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedere ef is een natuurgeest. Iedere plant heeft een eigen beschermgeest, die haar verzorgt met energie en haar beschermt tegen de schadelijke invloed van hitte en kou. Elfen zijn voornamelijk actief in het rijk van de bloemen en de bomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over elfen bestaan uiteenlopende verhalen. Elfen worden vaak in verband gebracht met natuurlijke spiritualiteit, de dood, de elementen en heidense goden.

De mythen rondom de elfjes komen oorspronkelijk uit Ierland, Cornwall, Wales en Schotland. In de 13e eeuw ging het originele Engelse geloof verloren en gebruikten de mensen het woord 'elf' voor de meest uiteenlopende zaken.

Elfjes worden meestal omschreven als karakteristieke, mooie en handzame wezens die een leven leiden zoals een mens. Dat elfjes veelal mooier zijn dan mensen komt waarschijnlijk omdat elfen nog dichtbij de natuur staan. Volgens de mythen zijn zij te herkennen aan de puntige oren. Die proberen elfen overigens wel te verbergen wanneer zij zich onder de mensen begeven. Zij zijn ijverig, muzikaal en vaak artistiek.

In de folklore verwisselden elfen kinderen voor hun evenbeelden, brachten elfen volwassenen naar het elfenland, wat gelijk stond aan het overbrengen van het leven naar de dood. Mensen die in elfenland dronken of aten, konden nooit meer terugkeren naar het leven.

De Kelten geloofden dat elfen in een hemels koninkrijk overzee leefden. Elfen leven in ieder geval op een heilige plaats op aarde.

Elfen zijn lieflijke wezens:
Ze schenken geluk aan mensen die dat verdienen. Maar ze brengen ook ongeluk aan iemand die wel een lesje kan gebruiken. Elfen beschouwen de waarheid als het hoogste goed. Het is hun missie om het goede bij te staan in de strijd tegen het kwaad. De voornaamste karaktereigenschappen van elfen zijn eerlijkheid en trouw. Mede daardoor zijn elfen goede raadgevers wanneer het op het nemen van beslissingen aankomt. Elfen komen tevoorschijn in de mensenwereld wanneer mensen voor een kruispunt in het leven staan. Op zulke momenten brengen zij mensen op het goede pad door hun eerlijkheid en rechtvaardigheid.

De meeste elfen leven zo geheim mogelijk. Ze zijn zich erg bewust van hun kwetsbaarheid en vreemdheid. De meeste elfen dragen groene kleuren om zo min mogelijk op te vallen in de natuur.

Rond de decembermaanden duiken de elfjes weer her en der op. Ze zijn dan vooral bekend als het hulpje van de Kerstman op de Noordpool.