Bevat deze houten plaat/kast asbest?

Hoi, Ik wil graag weten hoe ik erachter kom of deze kast asbest bevat, hoe kom ik daar het beste achter?

Hij is gemaakt in de jaren 70.

Alvast bedankt!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
2.4K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik zie hout, geen asbest.
tinus1969
5 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. Asbest was geen standaard materiaal daarvoor.

Antwoorden (1)

Niet met 100% zekerheid tezeggen,maar het lijkt me gewoon multiplex. Dat zijn dunne laagjes hout, op elkaar geplakt.
Het zou m.i. ook bijzonder zijn dat er asbest in meubelen wordt verwerkt. Nooit eerder van gehoord.
Oftewel: ik zou er gerust van uitgaan dat er géén asbest in zit.