Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Perfectie bestaat niet. Het is altijd een streven want de eisen kunnen altijd hoger gesteld worden . Dit geldt zowel voor een produkt als voor de menselijke ontplooiing. Voor een produkt is dat de prijs-kwaliteitverhouding en bij de mens is dat de inspanning om een beter te mens te worden (heel subjectief )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Perfectie. Mwa denk toch wel dat ik 98% perfectie ben.. die andere 2 procent vul ik wel aan als ik straks boodschappen haal en een leuke dame voor laat gaan :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
per·fect bn, bw volmaakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Perfectie is een subjectief begrip en daarom niet definitief te beantwoorden.

Ik vind het leven dat ik leef perfect, omdat ik me over alles kan verbazen en iedere dag weer iets leer.

Iemand anders vindt het leven van een ander perfect. Weer een ander een bal zonder oneffenheden. Iemand kan een bloem in een veld in de ochtend zon perfect vinden.

Alles waar je een waardeoordeel over kunt geven, kun je met perfectie betitelen. Soms zijn er dingen die meer dan 1 persoon met die titel waarderen, maar dit houdt nog niet in dat dit voor een ieder geldt.

Er is dus ook geen wetenschappelijke benadering voor het begrip perfectie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Perfectie is relatief, alles kan beter.
Alhoewel het soms lijkt dat iets perfect is, is dit het niet. Het lijkt perfect omdat je op dat moment geen idee hebt van een verbetering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Perfecte symmetrie bestaat, maar de meeste perfectie heeft met andere dingen te maken dan met symmetrie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de verwachting overtroffen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding