Worden er vaker mensen gecremeerd of begraven?

Wat komt meer voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Ik denk begraven want er zijn meer kerhoven dan crematorias.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor de spelling :-$.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je argument klopt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar slaat dat op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lijk neemt toch meer ruimte in dan een potje met as .... Slimpie * crematoria of crematoriums
Dit is dubbel op
Ik vermoed cremeren, het kan iets goedkoper zijn, en je hoeft geen grafplaats te huren.
Dat er meer begraafplaatsen zijn zegt niets - een graf neemt ruimte in, veel meer dan een urn in een urnenmuur of uitstrooien ergens of de as mee naar huis nemen. Dus op basis van geografie kun je dit niet bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de mensen vaker gecremeerd worden om de reden :Je moet grafrechten betalen .
En in de toekomst wie gaat het graf nog schoonmaken en onderhouden ?
En het wordt moeilijker als je ouder wordt om het kerkhof te bezoeken .
En als je later verhuisd dan wordt het ook moeilijker om het kerkhof te bezoeken .
En om die reden kiezen vaker de mensen voor crematie .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gecremeerd:
In 2010 werden er 77.465 mensen gecremeerd en 58.430 mensen begraven. En relatief neemt de populariteit (raar woord in deze context, maar dat even terzijde) van cremeren ten opzichte van begraven nog steeds toe.