Kan je het knippen in je vingers leren?

Ik kan nu niet in mijn vingers knippen, maar ik werk (bijna) in het onderwijs, en daar komt het wel van pas, daarom zou ik het wel graag kunnen.

Of is het net als fluiten. Je kan het of je kan het niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.7K

Het beste antwoord

Ik heb het ook pas laat geleerd; ik plaats mijn middelvinger op de top van mijn gestrekte duim, span aan en laat hem dan op de muis van mijn hand klappen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij mij klinkt ringvinger iets hoger, kwestie van uitproberen, er moet vast een vinger zijn die het gewenste effect bereikt.

Andere antwoorden (8)

heel veel oefenen.
maar kan ook zijn dat je het gewoon niet kan.,
dan maar gewoon even op je tafel tikken met een ring of zoiets werkt ook wel
14 jaar geleden
Veel oefenen, op een gegeven moment lukt het je....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toppen van je duim en middelvinger krachtig langselkaar laten gaan. Als je ze iets - met nadruk op iets - vochtig maakt, gaat het beter.
Veel oefenen en opeens is er, die KLIK! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duim tegen achterkant middelste vinger, middelvinger duwen tegen duim aan tot-zodat beide vingers lang elkaar wegschieten en "knip". Moeilijk te omschrijven eigenlijk. Gewoon oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies goed omschreven!
Als je het niet kunt leren dan de volgende tip...

Maak een vuist en sla met de andere hand op de kant van de vuist waar de derde kootjes zitten en sla dan met één vinger precies in een gootje tussen twee vingers, de vinger die slaat zal precies in dat kuiltje vallen met een klap, precies zo als dat je zou knippen met je vingers...
Het is even oefenen maar je kunt dat heel goed doen als je ellebogen op de tafel steunen en je handen voor je gezicht zijn en dan sla je met die ene vinger op dat kuiltje tussen die twee andere vingers, en klinkt net zo hard als knippen met je vingers in één vuist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet heel hart duwen met je duim en midden vinger,
dan aten wegschuiven naast je duim wel de spanning er op houden zodoende deze teg je handdpalm slaat .
Ik wil hier niets mee asuneren ( dit is niet voor ....... :) .
oefening Baart kunst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon veel oefenen,oefening baart kunst zegt men toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Practice makes perfect!