hoe doe ik goed make-up op?

altijd als ik make-up op doe gaat het verkeerd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je iets ouder bent zal je wel merken dat jongens je 'sleterig' vinden als je (teveel) makeup op heb. Wees gewoon blij moet hoe je eruit ziet, dat moet je niet gaan verpesten met dure rotzooi. maar als je het toch echt wil kijk dan eens hier: http://www.hoedoe.nl/mode-uiterlijk/uiterlijke-verzorging/make-up/hoe-doe-ik-make-up-op http://www.oopshi.nl/mode/97/make-up-tips.html http://www.leren.nl/rubriek/dagelijks_leven/uiterlijke_verzorging/make-up/ (TOP SITE)

Het beste antwoord

Als jij je goed voelt over hetgeen je aangebracht hebt en je durft ermee in de openbaarheid, dan heb je het goed gedaan... Jij bent de enige die dat kan bepalen, gelukkig...
Dus veel oefenen, oefening baart kunst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Veel oefenen. Je hebt nog alle tijd. Misschien kan je vriendin ook tips geven.

En nu naar bed!!! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat lief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon van 12 ligt er al bijna 3 uur in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan zeer waarderen wanneer mensen zoals jij zo met anderen begaan bent. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je
Mascara op je wimpers, lippenstift op je lippen, poeder op je wangen, rouge ook op je wangen en goed in de spiegel kijken als je aan het smeren bent.
Persoonlijk ben ik van mening, dat meisjes van 12 nog geen make up nodig hebben.
Die hebben meestal nog een mooie gave huid van zichzelf, en het is zonde om die onder te smeren.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik met je eens jc54. Het is ook slecht voor je huid, die verouderd er eerder door. Maar af en toe experimenteren en oefenen mag en is leuk om te doen en leerzaam voor later als het (eventueel) wel nodig is.
Ik zeg eventueel, want ik gebruik nooit make-up, behalve laatst op mijn trouwdag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet. als het gewoon er netjes op zit, is er niks aan de hand hoor. er zijn ergere dingen in het leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk is op deze site. Speciaal voor meisjes opgericht. Gaat over beauty en elke dag nieuw artikel plus filmpjes enzo. Ook kun je goed terug kijken en zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welk onderdeel van het make-up aanbrengen verkeerd gaat maar op You.tube staan heel veel filmpjes waarin iemand uitgebreid de tijd neemt om het uit te leggen. Heb ik laatst zelf gedaan bij stijltips om met de tang krullen in mijn haar te maken ;-). Werkt super! Even een zoekwoord in de balk typen en kijken maar:D. Veel sukses!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet rustig aan beginnen. Dus niet in 1 keer alles op je gezicht smeren. De magie van make-up helpt alleen als je het met mate doet. Begin dus met voorzichtig wat mascara opdoen in het weekend. Als je mascara opdoet moet je het laten drogen en geduld hebben. Als je bijvoorbeeld een feestje hebt kun je subtiel (!!!) wat mascara op doen en wat oogschaduw. De bedoeling is dat je het niet ziet. Eyeliner en oogpotlood zijn het moeilijkste aan te brengen maar als je veel oefent kun je het vanzelf. Zorg als je het gaat oefenen dat je genoeg schoonmaakspul in huis hebt. Blush kun je op je wangen doen. Lach naar je zelf in de spiegel en daar waar je die appeltjes hebt in je gezicht doe je een beetje blush op.

Er zijn een hoop handige websites waar ik alles geleerd heb over make-up. Ik zal ze bij de bronnen zetten!

Je kunt ook vragen of je moeder of vriendinnen of nichtjes je willen helpen met make-up. Ook willen ze bij de grotere parfumerieen je wel adviezen geven over de kleuren. Als je aangeeft dat je graag make-up wilt proberen willen ze je vast wel een advies geven.

tip: Doe niet teveel op!!! Een plamuurlaag op je gezicht is niet mooi! En oogpotlood in het randje van je oog is heel even mooi maar na een uur loopt dat uit en dan zit er een lelijke onverzorgde zwarte rand onder je oog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als man kan ik je vertellen dat bij make-up een heel goede stelregel is: "doe het met mate". Vaak is minder mooier dan meer.

Maarja, dat is mijn mannen-mening :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zorg in ieder geval dat je het zo natuurlijk mogenlijk doet. niet al te felle kleuren ,
een klein beetje oogschaduw en mascara is al heel mooi.
en ipv lippenstift gewoon een glos nemen dan kan je ook niet de verkeerde kleur nemen.

ga gewoon eens oefenen met een vriendin. probeer maar gewoon wat als je maar niet overdrijft. het went vanzelf wel.

maar doe niet teveel. dat staat niet bij meisjes van jou leeftijd. dan word je net zon barbiepopje. ( daar knappen veel jongens op af)
14 jaar geleden
antwoord uit mijn ziel, blijft puur natuur .
De mooiste is als je je zelf blijft en je huid gezond houdt.
Mensen die te veel make-up doe,later is hun huid beschade.blijft puur!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar helemaal aan welke make-up en of je de goeie produkten gebruikt.

De volgende stelregels moet je in gedachten houden dan gaat het altijd wel goed:

- Bij foundation: gebruik met mate en altijd een tint lichter dan je natuurlijke huidskleur, en let daarbij vooral op of je een warme of koele ondertoon hebt. Laat je adviseren door een goede visagist, want slecht opgebrachte foundation verpest je hele look.

- Oogpotlood/eyeliner: dit is een kwestie van een vaste hand ontwikkelen, dat kost wat tijd, maar je merkt op den duur dat het beter gaat. Gebruik bij twijfel of bij haast een oogpotlood, dat vergt een minder vaste hand.

- Oogschaduw: neutralere kleuren overdag, met uitgaan kun je meer gebruiken. Ook hier heel belangrijk: de ondertoon van je huid. Als er iets onder je ogen komt weghalen met een wattenstaafje en wat water.

- Mascara: Eventueel afdeppen met een tissue, opbrengen vanuit de aanzet naar het puntje. Als je knoeit wattenstaafje gebruiken.

- Rouge: niet te rode kleuren en vooral geen appelwangetjes maken. Je kunt je wangen een beetje naar binnen zuigen om je jukbeenderen goed zichtbaar te maken. Hierop moet je zachtjes rouge aanbrengen.

- Lippenstift: ik heb de beste ervaring met lippaint, die is eet- drink- en kissproof. Sowieso vaste hand ontwikkelen, niet teveel buiten je natuurlijke liplijn en na het opbrengen even afhappen. Eventueel een liplijntje gebruiken, maar altijd in een lichtere kleur als je lippenstift. Het laatste wat je wilt is een donker randje overhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij douglas kan je naar binnen stappen en gratis advies vragen en dan leggen ze je ook uit hoe je en wat voor producten je kan gebruiken. Dan laten ze het je zien. En omdat je nog erg jong ben laten ze je de basis dingen zien en dan kan je dingen gaan uit proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schoon gezicht is belangrijk om mee te beginnen.Het dragen van een haarband om je haar van je gezicht weg te houden is ook makkelijk.En daarna is afhankelijk van t gewenste resultaat.Het advies wat ik bij antwoorden hierboven lees is waar,te dik opsmeren wordt lelijk..