3 doelen van sponsoring

We hebben een schoolopdracht en moeten 3 verschillende doelen van sponsoring noemen.

Bedankt voor de hulp !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Doelen die sponsors vaak voor ogen hebben:

Naamsbekendheid vergroten.
Netwerken.
Maatschappelijke betrokkenheid tonen.
Het te sponsoren doel ondersteunen.
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Er zijn genoeg sponsors die wel degelijk als hoofdreden om te sponsoren hebben, dat ze het doel willen ondersteunen. Denk bijv de plaatselijke slager, die de dorps voetbalclub wil ondersteunen, omdat zijn zoon zo lekker aan het ballen is bij de jeugd. Verder kun je prima netwerken bij sportclubs, omdat veel sportclubs businessclubs hebben opgericht, waar een sponsor andere ondernemers kan ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt !

Andere antwoorden (2)

Door sponsering kan je:
- Goodwill creëren
- Naamsbekendheid genereren
- Een bepaald imago koppelen aan je merk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De belangrijkste dingen zijn al genoemd. Hier wil ik aan toevoegen: Sponsoring bouwt ook een (langdurige of zelfs permanente) samenwerking op tussen bedrijven of personen. Denk bijvoorbeeld aan Ken Block, de rallycoureur. Hij heeft altijd wel een logo van Monster op zijn auto of kleding. Denk ook aan Schumacher en Ferrari etc. Sponsoring kan een goedkope manier van reclame zijn. Een wielrenner krijgt gratis professionele kleding van de Rabobank, voorzien van reclame. Rabobank krijgt hier reclame voor terug. Dit wordt allemaal uiteengezet in contracten.