Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een paard (haflinger) gewend is op voorijzers te lopen, is 1 nacht zonder dan heel erg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
677

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor helemaal geen probleem. Je moet het zien alsof je zelf op blote voeten loop. Natuurlijk kan je dan ook de eerste dag niet direct 30km lopen maar door training (en eelt kweken) kan dat na een bepaalde periode wel!

Mijn paard staat al jaren niet op ijzers omdat hij anders uitglij gaat super!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

volgens mij niet, zolang je er maar niet lange stukken mee op de straat (stenen gaat lopen). Gewoon op stal op een laagje stro kan denk ik geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er niet op stenen mee gaat rijden is er niets aan de hand.Zijn poten zijn weker maar zolang hij op stal of in de weide staat mogen ze er zelfs een hele tijd af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee 1 nacht is zeker geen probleem. Als een paard op ijzers loopt dan wordt de onderkant van de hoeven zacht doordat ze niet met de ondergrond in aanraking komen. Mensen die altijd op blote voeten lopen hebben ook veel meer eelt onder hun voeten dan mensen die altijd schoenen dragen. Ook is de stand van het lichaam iets anders dan met ijzers.Dit alles zou, als je meteen voluit gaat trainen, problemen kunnen geven maar een nachtje zonder de ijzer in de stal op stro of zaagsel is geen enkel probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is helemaal niet erg. Sterker nog, het is natuurlijk zonder ijzers. Uit je vraag begrijp dat het maar om 1 nacht gaat, waarom zou dit slecht zijn. De pony zal vannacht wel in de wei of op stal staan en niet op de verharde weg lopen, dus dat maakt echt niks uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding