Echte döner wordt of van kippenvlees of van lamsvlees gemaakt.

Hier in Nederland wordt het ook heel vaak van varkensvlees gemaakt. Of een combi van varken/kip. Lamsdöner in Nederland is veel zeldzamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste shoarmazaken gebruiken varkensvlees voor de döner. Klinkt misschien vreemd, maar blijkt wel de praktijk te zijn.
13 jaar geleden
eehm,, ik werk in een doner kebab zaak, en onze doner wordt gemaakt van kalfsvlees... we hebben ook 1 keer een doner gehad van kippenvlees. .. dus er zijn meerdere soorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan van alles in zitten, het programma Keuringsdienst van waarde testte lamsdöner:
"Terwijl alle broodjes verkocht werden als lamsdöners, maakte slechts één verkoper deze belofte waar. Zijn broodje bestond daadwerkelijk alleen uit lamsvlees.
Bij de helft van de onderzochte broodjes bleek sprake van een mix van rundvlees en lamsvlees. De inhoud van de andere broodjes bestond volledig uit respectievelijk rundvlees, kip of kalkoen."

zie hier: http://www.keuringsdienst.nl/page/7202/nl