Ik kan niet (goed) strijken en wil toch een overhemd aan. Wat voor soort overhemd kreukt niet, of het minste?

Ik wil voor mijn werk een paar nieuwe overhemden kopen. Heeft iemand advies over welke stoffen er niet te veel kreuken. Het liefste klop ik de was uit en hang hem te drogen. Waarna ik ze zo op het hangertje in de kast hang. Of ontkom je niet aan het strijken van een overhemd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.3K

Het beste antwoord

Dat is even een investering, want ze zijn vele malen duurder dan de katoenen hemdjes van de Zeeman of de Ter Stal, maar er zijn heel goede, iron-free (strijkvrije) overhemden te koop. In de betere herenmodezaak natuurlijk, maar ook C&A heeft al goede, kreukvrije hemden die er niet uitzien alsof het nylon is. Vaak is het ook grotendeels katoen dat een speciale behandeling heeft gehad. Het plezier is echter groot, en een goed overhemd gaat ook wel effe mee. Die kun je inderdaad nat ophangen en dan zijn ze bijna kreukvrij , en vergeleken bij een katoenen hemd kun je ze ook best wel zo aan ; kleine kreukels krijg je in de loop van het dragen toch wel.

Moet je echter écht keurig voor de dag komen, dan moet je ook van een kreukvrij overhemd de panden en de mouwen wel even onder de hete bout doorhalen, maar dat is zo gebeurd, vooral als je ook nog strijpspray gebruikt.

Voor een goed strijkvrij overhemd betaal je rond de 60-80 euro, maar soms vind je ze voor de helft.
Ik heb ook wel eens per ongeluk een stapel goedkope overhemden ergens vandaan gehaald, heel leuk, maar dat was 1 keer dragen en nu zijn het gewoon relatief dure poetsdoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
En als je voor je werk elke dag een net overhemd nodig hebt, kun je met vijf hemden jaaaaren vooruit, en hoef je ze in het weekend alleen maar even te wassen en uit te hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die strijkvrije overhemden bij V&D zijn echt een stuk goedkoper hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij C&A ook ; V&D zou ik niet weten, da's niet echt een winkel waar ik ooit kom eerlijk gezegd.
Als het maar een ECHT strijkvrij overhemd is, en die heb je sowieso niet voor een tientje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwege mijn armlengte heb ik er een paar jaar terug bij de V&D gehaalt. Kosten rond de 20 euro en zijn gegarandeerd strijkvrij. Zelfs als je de natte was nog een dag in de machine laat zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je in januari gaat kijken dan heb je er waarschijnlijk 3 voor 25 euro;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helder en duidelijk antwoord. Daar kan ik wat mee!

Andere antwoorden (10)

Dan heb je hemden nodig waarin een kunstvezel zit. Dat heeft wel wat nadelen. Zo zweet je er sneller in. Ziet er vaak goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overhemden met polyester erin kreuken minder of bijna niet... Je kunt ze ook recht leggen op een warme, gladde ondergrond, zodat ze ongekreukt drogen, dat kan altijd...

Of netjes vouwen en in je onder de matras leggen... Eronder, ja... Dan strijkt jij het toch , maar dan anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de V&D verkopen ze strijkvrije overhemden en weet uit ervaring dat die neit, of nauwelijks gestreken hoeven te worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je overhemden wast op een programma dat alleen 'afpompt', en niet centrifugeert (bij mij is dat 'wol'), kan je ze druipend-nat op een hangertje in de douche hangen, zo zijn ze dan, opgedroogd, het minste gekreukt.
Je hoeft dan hooguit de grote stukken (rug en voorpanden) een beetje bij te strijken, en een haal over de mouwen te doen, zodat er een vouwtje in de mouwen komt.
Maar dat kletsnat op een hangertje is de grootste 'stijkhulp'.
Suc7!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je dan rare punten bij de schouders krijgt, van de kleerhanger. Ook mooi afgeronde kleerhangers geven dat effect, zij het dat het dan iets langer duurt voor het zichtbaar wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien heb jij grotere (bredere) hangertjes dan ik....ik gebruik altijd gewoon die dunne van de stomerij....die komen, met wat zorgvuldig ophangen, precies tot de schouders....
Een overhemd van zijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan overhemden die je bijna niet hoeft te strijken, strijkvrij heet het.
ook de wasmachine niet te vol doen, en het
juiste programma gebruiken..
bij mij zit de knop kreukvrij op de machine.
het toerental van de centrifuge moet ook niet te hoog staan, 1000/1200 toeren.
Na het wassen direct uit de machine halen, even uitslaan en op een hanger te drogen hangen.
wasverzachter gebruiken.
En dan met wat geluk, hoef je alleen de vouw in de mouwen even aan te strijken met het strijkijzer, zodat er een nette, scherpe vouw in komt.

zie ook :
http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/20756-kleding-strijken-voor-beginners.html

En hier
http://www.geheugenvannederland.nl/?/en/items/IIAV01:104002115 .

veel succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens even naar de link de perfecte oplossing voor jouw probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop je van die kreukeloverhemden is helemaal in en je hoeft niet te strijken
zijn er voor dames en heren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn echte hele goeie strijkvrije overhemden te koop bij de Makro. Ze zijn niet goedkoop, maar zo eens in de zoveel tijd in de aanbieding en dat scheelt heel wat.
Helaas is het zo bij de Makro dat je er een pasje van moet hebben anders kom je er niet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooiste en beeste strijkvrije overhemden zijn van het merk Olymp!

http://www.olymp.com/main/olymp_xl.html